رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود عوامل عربستان به استانبول برای پاکسازی شواهد قتل خاشقجی

11:31 - 14 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۲۴۴
روزنامه دیلی صباح ترکیه گزارش داد که ۹ روز پس از قتل «جمال خاشقجی» عربستان سعودی تیمی از مقامات را به کنسولگری و منزل سرکنسول سعودی در استانبول اعزام کرده که مأموریت این افراد پاکسازی شواهد قتل بوده است.

ورود عوامل عربستان به استانبول برای پاکسازی شواهد قتل خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه دیلی صباح ترکیه گزارش داد که ۹ روز پس از قتل «جمال خاشقجی» عربستان سعودی تیمی از مقامات را به کنسولگری و منزل سرکنسول سعودی در استانبول اعزام کرده که مأموریت این افراد پاکسازی شواهد قتل بوده است.

بر اساس اعلام روزنامه دیلی صباح در بین این مقامات کارشناسان مواد شیمیایی و سمی وجود داشته‌اند که وظیفه آن‌ها از میان بردن شواهد قتل خاشقجی بوده است.

به نوشته دیلی صباح، در میان این مقامات که به تیم «محو شواهد» معروف شده «احمد عبدالعزیز الجنوبی» به عنوان کارشناس مواد شیمیایی و «خالد یحیی الزهرانی» به عنوان کارشناس مواد سمی حضور داشته‌اند.

این روزنامه ترکیه‎ای می‎افزاید: تیم محو شواهد بین روز‌های ۱۲ تا ۱۷ اکتبر در کنسولگری عربستان و نیز منزل سرکنسول عربستان در استانبول آمد و شد داشته‌اند.

در همین حال معاون رئیس جمهور ترکیه می‌گوید: آنکارا پیام آشکاری ارائه و در آن تأکید کرده هر کسی که جنایتی در خاک ترکیه مرتکب شده مجازات خواهد شد و هیچ اطلاعات و شواهدی را در پرونده قتل خاشقجی پنهان نمی‌کنیم.

معاون رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته است که گزارش‌ها درباره حل شدن جسد جمال خاشقجی در اسید باید مورد تحقیق قرار می‌گرفتند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *