آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛ کشورها واشنگتن را همراهی نمی‎کنند

9:48 - 14 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۱۵۴
دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تحریم‌های نفتی و بانکی لغو شده علیه ایران را برمی‎گرداند.
آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛ کشورها واشنگتن راهمراهی نمی‎کنندبه گزارش گروه بین الملل ، دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تحریم‌های نفتی و بانکی لغو شده علیه ایران را برمی‎گرداند.

شش ماه پس از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران که به دلیل امضای توافق هسته‌ای لغو شده بودند، از سوی دولت آمریکا مجددا اجرایی شدند.
 
خروج آمریکا از این توافق با مخالفت سایر کشور‌های طرف توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ همراه شد. روسیه و اتحادیه اروپا در این راستا درصدد ایجاد ساز و کار‌هایی برای ادامه معاملات با ایران هستند.

آمریکا در دور اول تحریم ها، معاملات دلار، ریال، طلا و فلزات گرانبها و همچنین صنعت خودرو و فروش هواپیما به ایران را هدف قرار داده بود. در دور دوم این تحریم‌ها که از امروز دوشنبه اجرایی شده‎اند، صنعت نفت، مبادلات بانکی، کشتیرانی، خدمات بیمه‌ای و بخش انرژی ایران هدف قرار گرفته‎اند.

این تحریم‌ها که عنوان تحریم‌های ثانویه را دارند، اشخاص و شرکت‌های طرف معامله ایران را در کشور‌های دیگر نیز پوشش می‌دهند.

مایک پمپئو روز جمعه از معافیت ۸ کشور خریدار نفت ایران از این تحریم‌ها خبر داده بود.

پیشتر هند اعلام کرده بود که توانسته از معافیت تحریم‌ها علیه ایران برخوردار شود. ترکیه نیز با اعلام خبر معافیت، از قطعی شدن آن در روز دوشنبه خبر داده بود.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام دولتی کره جنوبی اعلام کرد سئول مجاز به ادامه معاملات با ایران است. این مقام دولتی افزود کره جنوبی از معافیت خرید نفت ایران برخوردار شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *