تهدیدات سایبری و جنگ اقتصادی راهکار جدید دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است

7:38 - 13 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۸۲۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور مردم را هدف اصلی اقدامات ضد ایرانی دشمنان دانست و گفت: تهدیدات سایبری و جنگ اقتصادی راهکار جدید دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران است.

تهدیدات سایبری و جنگ اقتصادی راهکار جدید دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه سیاسی ، سردار «غلامرضا جلالی» در رزمایش مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن که در وزارت کشور و به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان در سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار داشت: امروز تهدیدات بسیار متنوع و گسترده شده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر اهمیت پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات تاکید داشتند.

وی در ادامه به تهدیدات موجود در فناوری و انتقال تهدیدات سایبری و فناوری به سایر حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی اشیاء و به نوعی شهر هوشمند در کنار مزایایی که دارد قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارد پس دشمن با نفوذ می‌تواند از تجهیزات در جهت اهداف خود استفاده کنند.

سردار جلالی تهدیدات سایبری و جنگ اقتصادی را راهکار جدید دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمنان، مردم را هدف قرار داده‌اند که به وسیله سایبر و شبکه‌های اجتماعی و مجازی و از طریق اقتصاد در آن‌ها ایجاد نارضایتی و آشوب کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم؛ پس باید با حمایت از دولت در مقابل تهدیدات گسترده دشمنان انقلاب بایستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ما باید کارکرد‌های ضروری زیرساخت‌ها را حفظ کنیم و تداوم ببخشیم؛ زیرا دشمن می‌خواهد با استفاده از تحریم و فشار اقتصادی در مسیر ارائه خدمت رسانی دولت به مردم خلل ایجاد کند.

وی وابستگی متقابل زیرساخت‌های کشور را یکی از موارد قابل توجه در پدافند غیر عامل دانست و گفت: باید با ایجاد زیرساخت‌ها و شناخت دقیق تهدیدات با آن مقابله کنیم.

سردار جلالی تحریم‌های سایبری را یکی از تهدیدات موجود برای کشور دانست و اظهار داشت: شیوه خدمات سایبری کشور نباید با تحریم و اخلال دچار مشکل شود. از سوی دیگر استان‌ها باید طرح ویژه‌ای برای مقابله با تهدیدات هوشمند دشمنان داشته باشد تا در موقع لزوم فرمان لازم را دریافت و به موقع عمل کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اقدام ویژه در دولت گفت: همه دستگاه‌ها باید با آسیب شناسی به موقع و ارائه راهکار‌های عملی برای کاهش آسیب پذیری و ایجاد سازوکار تحریم‌ها را دور بزنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور برای شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت گفت: در برنامه‌هایی که برای شهر‌های دارای جمعیت بالا در طرح جامع استانی پیش بینی شده است بر آموزش و مصون سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات انسان‌ساخت تاکید ویژه‌ای شده است تا بتوانیم ظرفیت‌های مقابله با تهدیدات دشمن را بالا ببریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *