امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

7:01 - 13 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۷۱۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
تقارن سالروز ۱۳ آبان روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه مردم ایران، خباثت و شرارت سردمداران کاخ سفید را بیش از پیش برای ملت ما آشکار می‌کند و آن‌ها را در حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی امروز و سردادن شعار ایمانی «مرگ بر آمریکا»، مصمم‌تر می‌سازد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امروز ۱۳ آبان، یکی از خاطره‌انگیزترین روز‌های ایران اسلامی است؛ در این روز در مقاطع مختلف، اتفاقات تلخ و شیرین قابل توجهی رخ داد که مسیر تاریخ را تغییر داد و موجب شد این روز را در تقویم سالانه، روز «مبارزه با استکبار جهانی» بنامیم.

از ۱۳ آبان ۱۳۴۳ تا ۱۳ آبان ۱۳۵۷
در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، تعداد زیادی از عمال و مزدوران رژیم ستمشاهی زیرنظر ماموران ساواک، به بیت حضرت امام خمینی (ره) در قم، یورش بردند و ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند؛ سپس با یک هواپیمای نظامی، حضرت امام (ره) را به ترکیه تبعید کردند. این سرآغار هجرتی بود که ۱۴ سال بعد، منجر به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) شد.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ نیز عمال رژیم ستمشاهی با دستور صادره از مقامات این رژیم فاسد، به سمت دانش آموزان و دانشجویان که در حوالی دانشگاه تهران در اعتراض به جنایت‌های رژیم ستمشاهی تجمع کرده بودند، تیراندازی کردند که در نتیجه این اقدام جنایتکارانه، ده‌ها تن از نوجوانان و جوانان انقلابی کشورمان، در خون پاک خود غلتیدند.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

اتفاق شگرف در مواجه با سردمدار مستکبرین عالم
اما در ۱۳ آبان ۵۸ حدود ۹ ماه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اتفاق شگرفی رخ داد که علت اصلی نامگذاری این روز با عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» است.

روز دهم آبان ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم ایران، طی بیاناتی خواستار استرداد شاه مخلوع از آمریکا شدند.

لبیک دانشجویان به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)
دانشجویان پیرو خط امام پس از بیانات حضرت امام خمینی (ره)، به فرمایشات رهبر الهی‌شان لبیک گفتند و در روز ۱۳ آبان ۵۸ در سالروز کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان به دست عمال رژیم ستمشاهی با هدف وادار کردن آمریکای جهانخوار به استرداد شاه مخلوع و فاسد و همچنین آزادسازی اموال بلوکه شده مردم ایران، به سمت سفارت آمریکا در تهران که به لانه جاسوسی و توطئه علیه مردم ایران تبدیل شده بود، حرکت کردند و این به اصطلاح سفارتخانه را که به مرکز جاسوسی برای اعمال و اقدامات ضدایرانی و ضدانقلابی تبدیل شده بود، تسخیر کردند.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

امحای اسناد مرتبط با جاسوسی‌ توسط ماموران لانه شیطان
در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها با استیصال شروع به امحای اسناد مرتبط با جاسوسی‌های خود کردند، اما پس از تسخیر سفارت، دانشجویان برخی اسناد امحا شده را بازیابی کردند و با انتشار آنها، پرده از بخشی از جنایت‌ها و خباثت‌های سردمداران کاخ سفید علیه ملت ایران برداشتند.

با انتشار این اسناد، تعداد زیادی از مردم از نقاط مختلف کشور به سمت لانه جاسوسی حرکت کردند تا از این اقدام انقلابی و افشاگرایانه دانشجویان پیرو خط امام (ره) حمایت کنند. حضرت امام خمینی (ره) در پیامی این حرکت دانشجویان را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

حضور فرزند بزرگوار حضرت امام(ره) در میان تسخیرکنندگان لانه جاسوسی
به دنبال اعلام خبر تسخیر سفارت، حضرت امام خمینی (ره) با حضور فرزند بزرگوار خود جهت اطلاع از اقدامات دانشجویان در لانه جاسوسی آمریکا، موافقت فرمودند؛ بنابراین حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در روز چهاردهم آبان ۵۸ در میان ازدحام مردم انقلابی از درب شرقی وارد سفارتخانه (لانه جاسوسی) شد و پس از گفت‌وگو با دانشجویان و بررسی وضعیت داخلی سفارت در همان روز، به اقامتگاه امام(ره) در قم بازگشت تا ایشان را از جزییات این تسخیر شکوهمند و ضداستکباری آگاه سازد.

اقدامات ایذایی آمریکایی‌ها برای جبران ماجرای افشای اسناد جاسوسی
اما آمریکایی‌ها که با این اقدام انقلابی و متهورانه دانشجویان پیرو خط امام (ره)، ماهیت پلید و ضداسلامی و ضدایرانی خود را بیش از گذشته در پیشگاه ملت ایران افشا شده می‌دیدند و دیگر تحمل نظاره استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی و ولایتمداری ملت ایران را نداشتند، علیه این ملت شجاع به صورت گسترده، دست به اقدامات خصمانه و ایذایی زدند؛ از جمله آنکه به قوای نظامی متجاوز خود متوسل شدند که البته در نتیجه امداد الهی در صحرای طبس زمینگیر شدند و پس از آن تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌ای را علیه مردم ایران ترتیب دیدند؛ تحریم‌هایی که تا امروز و با گذشت قریب به ۴۰ سال کماکان استمرار داشته و نه تنها آمریکایی‌ها را به غرض شوم‌شان نرسانده که ملت و نظام ایران را در پایمردی بر روی شعار «مرگ بر آمریکا» که ترجمان برائت از همه پلیدی‌ها و جهانخواری‌ها و ظلم‌هاست، مقاوم‌تر گردانده است.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر
حالا امروز که سالروز ۱۳ آبان است، مردم ایران این روز را پرشور و شعورتر گرامی می‌دارند و ۱۳ آبان امسال تماشایی‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، چرا که سردمداران کاخ سفید به عنوان قداره‌کشان جهانی، همین روز را به عنوان زمان اعمال تحریم‌های به زعم خودشان فلج کننده علیه ملت ایران قرار داده‌اند.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

در واقع تقارن سالروز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه مردم ایران، خباثت و شرارت سردمداران کاخ سفید را بیش از پیش برای ملت ما آشکار می‌کند و آن‌ها را در حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی امروز و سردادن شعار ایمانی «مرگ بر آمریکا»، مصمم‌تر می‌سازد.

دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است
واقعیت آن است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اقدامات آمریکا علیه ملت ایران، سرفصل‌های متنوع و مختلفی به خود گرفت؛ از اقدامات براندازانه نظیر کودتا تا تسلیح صدام متجاوز و تلاش برای تضعیف قدرت دفاعی ایران اسلامی و مخالفت با پیشرفت علمی کشورمان؛ از تلاش برای مواجه کردن ما با بحران‌های امنیتی و مدیریتی تا فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران و تلاش برای ایجاد تنش با تحریک همسایگان.

از حمله مستقیم نظامی به هواپیمای مسافری و سکو‌های نفتی ایران تا حمایت کامل از پست‌ترین دشمنان ایران اسلامی از جمله صدام، منافقین و سایر گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و نژادپرست، از تحریم‌های به اصطلاح «فلج کننده» تا ترور دانشمندان هسته‌ای؛ این‌ها تنها بخشی از فهرست جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران است.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

عزت ایران اسلامی
آمریکایی‌ها در تمامی توطئه‌های فوق‌الذکر که برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی کرده بودند، به مفتضحانه‌ترین شکل ممکن شکست خوردند و غلبه ایران اسلامی بر دسیسه‌های مختلف آمریکایی‌ها در طول این ۴ دهه، امروز مایه عزت ایران اسلامی است.

دلیل خشم ترامپ و سایر سردمداران رژیم آمریکا از مردم ایران که در قالب تحریم‌های ظالمانه نمود یافته است نیز همین عزت ایران اسلامی در سایه تحمیل شکست‌های پی در پی به آمریکایی‌هاست. در واقع علی‌رغم همه توطئه‌ها و کینه توزی‌ها و تحریم‌ها علیه ملت ایران آنچه در طول این سال‌ها نصیب آمریکا شده چیزی جز هزیمت و خفت نبوده است و در مقابل ایران اسلامی بواسطه اهرم مقاومت، ۴۰ سال اقتدار و عزت روزافزون را بدست آورده است.

امروز؛ تماشایی‌ترین ۱۳ آبان در چهار دهه اخیر/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است

امروز ۱۳ آبان ۱۳۹۷، یک شکست خفت آمیز دیگر نصیب آمریکا خواهد شد؛ نشان آن هم مشت‌های گره کرده مردم ایران اسلامی و فریاد‌های بلند «مرگ بر آمریکا»‌ی آن‌ها در تماشایی ترین ۱۳ آبان این چهار دهه اخیر خواهد بود. ترامپ دیوانه نما و سایر سردمداران رژیم مستکبر آمریکا نیز با شوآف‌هایی نظیر «تحریم‌ها در راه‌اند» نمی‌توانند در اراده ضدآمریکایی و ضداستکباری مردم ما خللی ایجاد کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *