367 نفر ماه گذشته در "افغانستان" کشته و زخمی شدند

8:06 - 13 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۵۵۷
یافته‌های ماه گذشته گروه دادخواهی حفاظت از افراد غیرنظامی نشان می‌دهد که در این ماه، ضمن کشتار هدفمند نامزدان، حملات بر نشست های انتخاباتی نیز صورت گرفت که سبب کشته شدن ۸۸ فردغیرنظامی و زخمی شدن ۲۷۹ تن دیگر شد.

به گزارش گروه بین الملل ، یافته‌های ماه گذشته گروه دادخواهی حفاظت از افراد غیرنظامی نشان می‌دهد که در این ماه، ضمن کشتار هدفمند نامزدان، حملات بر نشست های انتخاباتی نیز صورت گرفت که سبب کشته شدن ۸۸ فردغیرنظامی و زخمی شدن ۲۷۹ تن دیگر شد.

یافته های CPAG نشان می‌دهد که در ماه می تلفات ۸۲۳ فرد غیرنظامی ثبت شده که ننگرهار بار دیگر در ردیف اول تلفات قرار دارد؛ در این ولایت ۶۱ غیرنظامی کشته شده و ۶۷ تن زخم شدند.

تلفات بیشتر در ننگرهار، بر اثر حملات بر کمپین های انتخاباتی و عملیات شبانۀ نیروهای امنیتی بوده است.

هلمند در ردیف دوم تلفات غیرنظامیان قرار دارد، در این ولایت نیز در نتیجۀ حملات بر کمپین های انتخاباتی و عملیات نیروهای امنیتی، ۳۵ نفر کشته و ۴۵ تن زخمی شدند.

همچنان CPAG گفته است بر کودکان نیز تلفات بیشتر در ماه اکتبر صورت گرفته است. بر اساس معلومات این گروه، در ماه گذشته بر اثر رویدادهای مختلف امنیتی، ۷۰ کودک کشته و زخمی شده اند.

یافته های سپگ نشان می‌دهد که نیروهای افغان نیز در جریان عملیات شبانه، به ۱۲۸ نفر تلفات وارد نموده اند، که از جمله ۸۳ فردغیر نظامی کشته و ۴۵ تن دیگر را زخمی شدند.

گروه دادخواهی و حفاظت از افراد غیرنظامی گفته است که در ماه سپتامبر، به ۵۹۰ غیرنظامی تلفات وارد شده بود، که از جمله این ارقام ۲۴۰ تن کشته و ۳۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *