آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات؛ شکار ۲ فرمانده ارشد میدانی داعش در عملیات نیرو‌های بسیج مردمی عراق در مرز‌های مشترک با سوریه

9:38 - 11 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۳۲۹
درگیری‌های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده‌های گروه تروریستی داعش به شدت ادامه دارد و ده‌ها تن از طرفین در این محور کشته و زخمی شده‎اند.

به گزارش گروه بین الملل ، تازه‌ترین خبر‌ها از نوار ساحلی شرق رود فرات حاکیست، درگیری‌های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده‌های گروه تروریستی داعش به شدت ادامه دارد و ده‌ها تن از طرفین در این محور کشته و زخمی شده‎اند.

شبه نظامیان کُرد در روز‌های گذشته ضربات مهلک و سنگینی را در نوار ساحلی شرق رود فرات متحمل شدند و تروریست‌های داعش موفق شدند با اشغال دوباره مناطق از دست رفته به مرز‌های مشترک با عراق نزدیک شوند.

در حال حاضر، شبه نظامیان کُرد در تلاش هستند با اعزام نیرو‌های کمکی و تجهیزات نظامی سنگین به مناطق درگیری، ابتکار عمل را در دست گیرند و تروریست‌های داعش را عقب برانند که تاکنون ناکام مانده‎اند.

به گفته منابع میدانی، تروریست‌های داعش بر شهرک راهبردی باغور تحتانی تسلط دارند و مساحت تحت اشغال آنان در نوار ساحلی شرق رود فرات به بیش از ۱۲۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است؛ آمار تلفات و زخمی‌های شبه نظامیان کُرد تا چهارشنبه شب حداقل ۱۵۳ تن گزارش شده است.

پیشرو‌های تروریست‌های داعش و نزدیک شدن آنان به مرز‌های مشترک با عراق باعث شد تا گروهی از نیرو‌های تازه نفس بسیج مردمی به مناطق مرزی اعزام شوند تا از ورود عناصر تروریستی به خاک عراق جلوگیری کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان اعلام کرد: نیرو‌های ویژه و نفوذی عراقی در یک عملیات پیش دستانه در مناطق اشغالی شرق رود فرات در خاک سوریه موفق شدند گروهی از تروریست‌های داعش را در حومه شهرک «باغور تحتانی» شناسایی کنند و اطلاعات به دست آمده را در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار دادند.

این منبع میدانی افزود: یگان‌های موشکی و توپخانه بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات به سرعت وارد عمل شدند و محل تروریست‌های داعش را در منطقه هدف قرار دادند؛ ۴۵ تن از عناصر تروریستی در این حملات کشته و زخمی شدند.

به گزارش میزان، در لیست کشته شدگان اسامی دو فرمانده میدانی گروه تروریستی داعش به نام‌های «ابی سیاف و ابی لیث» دیده می‌شود؛ به گفته منابع میدانی، این دو فرمانده داعش نقش بسیار مهمی را در اشغال دوباره مناطق از دست رفته در شرق رود فرات ایفا کردند و ضربات سنگینی را به شبه نظامیان کُرد وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های تیپ ۸ ارتش عراق در روز‌های گذشته اطلاعات کاملی از محل تجمع این تروریست‌ها در شرق رود فرات در اختیار نیرو‌های آمریکایی قرار دادند تا آنان را هدف قرار دهند که مورد بی توجهی قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *