وارد کردن اتهام اقدام تروریستی / پرونده سازی علیه ایران در اروپا

18:05 - 09 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۱۳۴
دسته بندی: سیاست
کشورهای اروپایی به نوبت دیپلمات های کشورمان را به اتهام اقدام تروریستی بازداشت یا اخراج می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، کشورهای اروپایی به نوبت دیپلمات های کشورمان را به اتهام اقدام تروریستی بازداشت یا اخراج می کنند.

تیر ماه سال جاری بود که بلژیک یک دیپلمات ایرانی را به اتهام تلاش برای بمب گذاری در میتینگ گروه تروریستی منافقین در پاریس بازداشت کرد.

مقام‌های قضایی و اطلاعاتی بلژیک اعلام کردند که یک دیپلمات ایرانی در کشور آلمان در ارتباط با پرونده‌ای دستگیر شده که دو نفر دیگر هم به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در گردهم‌آیی منافقین در پاریس در آن پرونده متهم شده‌اند.

بنا بر بیانیه مقامات بلژیک، بازداشت دیپلمات ایرانی در ارتباط با این پرونده در آلمان انجام شده و این فرد یکی از دیپلمات‌های سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش بوده است.

اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده ایرانی از سال ۲۰۱۴ میلادی دبیر سوم سفارت ایران بوده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همان زمان در توییتی در واکنش به بازداشت دیپلمات ایرانی نوشت: «چقدر تعجب برانگیز است که همزمان با سفر ما به همراه رئیس جمهوری ایران به اروپا، عملیات ادعایی ایران مطرح و یک نفر بازداشت شده است. ایران به صراحت خشونت و تروریسم را در همه جا محکوم می‌کند و آماده است تا به تمام نگرانی‌ها در این زمینه پاسخ دهد.»

اتهام وارد شده از سوی اروپا به دیپلمات ایرانی همزمان با سفر رئیس جمهور به سوئیس بود. دیپلمات کشورمان همچنان در بازداشت به سر می برد.

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز چند هفته پیش در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت دیپلمات کشورمان و اقدامات انجام شده برای آزادی او گفته بود، در این زمینه اقداماتی انجام شده که قرار نیست گفته شود.

اما اسدی دبیر سوم سفارت ایران در وین، هنوز در بازداشت به سر می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفته است؛ موضوع استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک از سوی وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های ایران در وین، برلین و بروکسل پیگیری می‌شود.

دادگاه منطقه بامبرگ آلمان استرداد دیپلمات ایرانی را به بلژیک تایید کرده که در تیر ماه به اتهام دست داشتن در طرح بمب‌گذاری گرد‌هم‌آیی گروهک تروریستی منافقین بازداشت شد.

صاحبنظران، تحلیلگران و منابع اطلاعاتی اعتقاد دارند که چنین اتفاقاتی با برنامه ریزی و سناریو سازی از سوی دولت های اروپایی با هم دستی گروهک جنایتکار منافقین شکل میگیرد.

اروپا رسماً از سازمانی دفاع میکند که یک گروه تروریستی است و دست این گروه به خون بیش از 17 هزار ایرانی آغشته است. منافقین تاکنون بیش از 17 هزار نفر از هموطنانمان را به شهادت رسانده اند، این در حالی است که سازمان تروریستی منافقین در اروپا و در قلب فرانسه پایگاه دارد.

در ادامه پرونده سازی برای جمهوری اسلامی ایران از سوی اروپا، هنوز ماجرای ساختگی اقدام به بمب گذاری از سوی یک دیپلمات ایرانی در اروپا در محل میتینگ جنایتکاران منافق در فرانسه پایان نیافته و حل نشده است، دولت دانمارک در یک ادعای پوچ و بی اساس، ایران را به تلاش برای اجرای نقشه ترور یک فرد در خاک این کشور متهم کرده و ضمن غیرقابل قبول دانستن این اقدام ایران سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

پرونده سازی علیه ایران در حالی از سوی اروپا انجام میشود که فضای سیاسی دنیا علیه عربستان سعودی، آمریکا و رزیم صهیونیستی است.

اگر کشوری که در شرایط مطلوب سیاسی قرار دارد دست به اقدامات تروریستی بزند و خود را در مظان اتهام قرار دهد، غیر قابل باور و غیر قابل قبول است. هیچ عقل و منطقی در یک حاکمیت عقلانی اجازه چنین اقداماتی را نمیدهد، حال آن که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی ترور و تروریسم است.

این دسیسه های برای آن است که جمهوریاسلامی ایران با وجود این که همچنان پایبندی خود را به توافق هسته ای اثبات کرده، تحت فشار سیاسی قرار گیرد و البته باعث شکل گیری تحریم های اقتصادی از سوی اروپا شود.

اروپا در حال بهانه تراشی است تا همچنان که به تعهدات برجامی خود پایبند نبود، بسته پیشنهادی نمادین خود را برای ادامه برجام با ایران به تعویق بیندازد.

سموئلسن وزیرخارجه دانمارک در همین زمینه گفته است؛ علاوه بر دستور به سفیر کشورش در تهران برای بازگشت به کپنهاگ، از اتحادیه اروپا می خواهد تحریم‌های جدیدی علیه ایران در نظر بگیرد.

وزیر خارجه دانمارک گفته «حکومت ایران پشت طرح ترور در خاک دانمارک بوده است» ادعایی که اثبات نشده است و تنها بر اساس شک و گمان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز به این اقدام دولت دانمارک واکنش نشان داد و ادعای مقامات دانمارک را رد کرد و این اتهامات را توطئه‌ای از سوی دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن روابط رو به گسترش ایران با اروپا دانست.

دانمارک روز سه شنبه ادعا کرده است هدف این طرح، ترور حبیب جبر، فعال عرب ایرانی بوده که در دانمارک زندگی می‌کند.

رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک در این باره گفته است؛ جبیب جبر رهبر شاخه دانمارک جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز است. نام این گروه پس از حمله تروریستی به رژه سالگرد حماسه دفاع مقدس در شهر اهواز سر زبان ها افتاد.

جالبی این ماجرای پرونده سازی در این است که چند کشور اروپایی که در حال پرونده سازی علیه ایران به خاطر اقدام تروریستی هستند، خود مأمن و جایگاه گروه های تروریستی هستند. مقامات کشورهایی اروپایی همچون دانمارک دانسته یا نداسته اعتراف می کنند که به گروه هایی در خاک کشور خود اجازه اقامت داده اند که تروریستی هستند. در واقع تحت حمایت آنها قرار دارند.

پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز از اقدام دولت دانمارک حمایت کرده و خواهان ادامه چنین روندی برای جلوگیری از اقدانات مخرب ایران شده است!

مظنون ایرانی بازداشت شده، در دادگاهی در نروژ اتهامات علیه خود را دایر بر کمک به یک دستگاه اطلاعاتی خارجی برای طراحی سوء قصد در دانمارک را رد کرده است.

چندی پیش دولت فرانسه نیز بخشی از دارایی‌ وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد.

اگر روند پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای اروپایی همچنان ادامه داشته باشد، ایران نیز می توان به راحتی چنین پرونده سازی هایی را برای سفرای کشورهای اروپایی آماده کند، سفرای کشورهای اروپایی به بهانه ایرانگردی به نقاط مختلف ایران سفر می کنند و با برقراری ارتباطاتی با اقضار مردم اطلاعات به دست آمده را به دولت خود گزارش می دهند.

سناریوی ایران هراسی اکنون با شکل ایجاد وحشت در میان افکار عمومی اروپا با اتهامات واهی اقدام تروریستی مطرح می شود.

در حالی که جمهوری اسلامی ایران اکنون از لحاظ سیاسی و تحولات منطقه دست برتر را دارد، ایران هیچگاه دس به اقدام تروریستی نزده و اکنون با توجه به این که در شرایط بسیار برتر سیاسی قرار دارد چرا باید دست به اقدامی بزند که باعث شود فضای مثبت ایجاد شده را منفی کند؟

اکنون زمان است که دستگاه دیپلماسی کشور با قاطعیت وارد عمل شود و اقدامات لازم را در قبال رفتار غیر دیپلماتیک اروپا با دیپلمات های کشورمان انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *