بی‌کیفیتی بزرگ‌ترین چالش میوه‌های پاییزی

13:22 - 09 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۹۹۱
کم‌آبی، ایام عزاداری اربعین حسینی و بارش‌های پراکنده در هفته‌های اخیر، عوامل مؤثر بر تعیین قیمت میوه و صیفی‌جات در دهه نخست دومین ماه پاییز است.
بی‌کیفیتی بزرگ‌ترین چالش میوه‌های پاییزیبه گزارش گروه فضای مجازی ،به گفته رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان، میوه‌های پاییزه امسال با چالش بی‌کیفیتی مواجه و نسبت به سال قبل در چنین موقعیتی از مرغوبیت کمتری برخوردار است.

ناصر اطرج رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان در خصوص وضعیت بازار میوه و گرانی آن در پاییز امسال، اظهار کرد: به‌طورقطع بحران بی‌آبی هرچه به سمت فصل پاییز می‌رود، تأثیر بیشتری بر مرغوبیت و قیمت میوه‌ها خواهد گذاشت.وی با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برداشت سیب‌درختی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر آنچه در بازار عرضه می‌شود نیز کیفیت بالایی ندارد و تنها ۱۰ درصد بار سیب‌درختی به عنوان محصول مرغوب عرضه می‌شود که با نرخ ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه امسال نیز محصول انار به دلیل کمبود آب باکیفیت پایینی برداشت شده است، افزود: در حال حاضر از هر ۲۰ تن انار یک تن آن مرغوب است که هر کیلو آن با قیمت ۵ تا ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد، هم‌چنین بقیه این محصول باکیفیت پایین‌تر بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان در میدان میوه و تره‌بار فروخته می‌شود.وی درباره قیمت مرکبات، گفت: در حال حاضر پرتقال، نارنگی و کیوی از شهر‌های شمالی کشور توزیع می‌شود و اگر صادراتی نداشته باشیم با نرخ نسبتاً مناسبی در بازار عرضه خواهد شد.

اطرج افزود: در حال حاضر پرتقال تامسون مرغوب کیلویی ۵۰۰۰ تومان است و پرتقال کیفیت پایین با قیمت ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رود. نارنگی نیز بسته به مرغوبیت آن از کیلویی ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون کمبودی در عرضه سبزی و صیفی‌جات نداریم، درباره قیمت این محصولات، گفت: طی چند روز گذشته به دلیل ایام عزاداری حسینی قیمت صیفی‌جاتی همچون پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی افزایش یافت که بعد از اربعین قیمت‌ها به حالت عادی برمی‌گردد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *