کره جنوبی خواستار انعطاف حداکثری واشنگتن در تحریم‌ها علیه ایران شد

9:39 - 08 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۷۰۹
وزیر خارجه کره جنوبی دوشنبه در تماسی با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستار معافیت سئول از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.
کره جنوبی خواستار انعطاف حداکثری واشنگتن در تحریم‌ها علیه ایران شدبه گزارش گروه بین الملل و به نقل از سی. ان. بی. سی نیوز، وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در تماسی با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستار معافیت سئول از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

«کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی در تماس شب گذشته با مایک پمپئو همتای آمریکایی اش درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و تحریم‌های آتی علیه ایران گفتگو کرد.

وی ضمن درخواست انعطاف واشنگتن در تحریم‌ها علیه ایران، معافیت سئول از این تحریم‌ها را خواستار شد.

کانگ کیونگ وا از وزیر خارجه آمریکا خواست تا در اعمال تحریم علیه ایران حداکثر انعطاف را به خرج داده و کشور متبوعش را از اجرای این تحریم‌ها معاف کند.

پمپئو در پاسخ به این درخواست اظهار داشت این خواسته سئول را مدنظر قرار می‌دهد تا همکاری ۲ کشور ادامه یابد.

آمریکا که در ماه می‌ سال جاری از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با کشورمان خارج شد قصد دارد از اوایل نوامبر – نیمه آبان ماه- کلیه تحریم‌های نفتی و بانکی لغو شده در توافق هسته‌ای را مجددا اعمال کند.
 
کره جنوبی یکی از واردکنندگان عمده نفت ایران است. «کیم دونگ‌یون»، وزیر دارایی و استراتژی کره جنوبی نیز در ماه جولای در نشستی با استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، معافیت شرکت‌های نفتی این کشور از تحریم‌های نفتی ایران را خواستار شده بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *