رشد ۸۳ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال گذشته/ معاملات اُفت کرد

4:00 - 09 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۶۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، نرخ هر متر مربع واحد مسکونی در مهر ماه سال جاری ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان برآورد شده که نسبت به شهریور ماه ۵.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.
رشد ۸۳ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال گذشته/ معاملات اُفت کردبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آخرین آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از معاملات مسکن در مهر ماه در شهر تهران حاکی از آن است که تعداد مبایعه نامه‌های انجام شده در مهر ماه ۹ هزار و ۵۶۱ فقره بوده که نسبت به ماه گذشته ۱۰.۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸.۴ درصد کاهش داشته است.

به علاوه از نظر میانگین قیمتی متوسط نرخ هر متر مربع واحد مسکونی در مهر ماه سال جاری ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان برآورد شده که نسبت به شهریور ماه ۵.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که بیشترین تعداد مبایعه نامه‌های امضا شده در مهر ماه در شهر تهران، به منطقه ۵ با هزار و ۳۲۷ فقره معامله و کمترین آن به منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره معامله اختصاص دارد به علاوه پس از منطقه ۵، منطقه ۲ و ۴ پایتخت به ترتیب با امضای ۷۸۹ و ۷۳۳ فقره مبایعه نامه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این میان گرانترین منطقه پایتخت همانند ماه‌های گذشته در معاملات مسکن مهر ماه سال جاری منطقه یک تهران با میانگین هر متر مربع ۱۸ میلوینو ۵۳۲ هزار تومان و در رتبه‌های بعدی به ترتیب مناطق ۲ و ۳ تهران با میانگین هر متر ۱۵ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان است.

البته ارزان‌ترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن تهران را منطقه ۲۰ با میانگین قیمت ۳ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان به ازای هر متر مربع، ازآن خود کرده و پس ازآن منطقه ۱۹ با میانگین قیمتی هر متر مربع ۴ میلیون تومان و منطقه ۱۷ با میانگین قیمتی ۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان قرار داشتند.

بر اساس این گزارش، ۵ منطقه۱، ۲، ۳، ۵، ۶ با میانگین قیمت بالای ۱۰ میلیون تومان در زمره پرارزش‌ترین محلات پایتخت قرار داشته اند و ۹ منطقه ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ در بازه قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان خرید و فروش شده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *