اربعین؛ مانور قدرت و مقاومت مسلمانان در برابر استکبار/ از «حیله داعشی‌های مجازی و رسانه‌ای» تا «سردرگمی سکولارها و تکفیری‌ها»/ اگر مدافعان حرم نبودند...

23:40 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۶۲۴
دسته بندی: سیاست
دشمنان با حیله‌ها و حربه‌های مختلف در جهت مقابله با فرهنگ حسینی و نماد اربعین برخاسته‌اند؛ یک روز تروریست‌های داعشی را تجهیز و تسلیح می‌کنند تا به خیال خام‌شان، عشاق‌الحسین (ع) را مرعوب کنند و روز دیگر داعشی‌های مجازی و رسانه‌ای را اجیر می‌کنند تا بذر تفرقه میان شیعیان ایرانی و عراقی بیندازند

اربعین؛ مانور قدرت و مقاومت مسلمانان در برابر استکبار / پدیده‌ای که در قاب رسانه‌ها و قالب تفسیر‌ها نمی‌گنجدگروه سیاسی ؛ قلم‌فرسایی از اربعین و شکوه راهپیمایی شیفتگان آل‌الله برای رساندن خود به مضجع مطهر سیدالشهداء، با جمله‌پردازی‌ها و آرایه‌های مرسوم، شدنی نیست. اینجا باید از دل نوشت.

هر ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر و دلداده اهل بیت علیهم‌السلام از سراسر جهان راهی کربلای معلی می‌شوند تا با سرور آزادگان جهان، تجدید بیعت کنند.

وجود مبارک حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در شام خطاب به دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام، قسم یاد کردند که شما نمی‎توانید یاد و نام ما را محو کنید. عباسیان قریب به ۵۰۰ سال در جهت تخریب قبور مطهر آل‌الله اقدام کردند تا یاد و نام اهل بیت علیهم‌السلام و امام حسین علیه‌السلام را از اذهان مسلمانان دور کنند؛ عُمال عباسیان حتی درخت سدره‎ای که علامت قبر امام حسین (ع) بود را قطع کردند، اما در همان زمان و در مقاطع بعدی تاریخ، شیفتگان اهل بیت علیهم‌السلام برای زیارت مضجع مطهر سالار شهیدان، حاضر شدند اعضای بدن و حتی جان خود را تقدیم کنند.

وقتی هر ساله ۲۰ میلیون زائر بدون هراس از تروریست‌های داعشی راهی کربلا می‌شدند
سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ شمسی، یعنی همین چند سال پیش بود که عناصر افراطی و سفاک داعشی با حمایت لجستیکی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها، مناطق و سرزمین‌هایی از عراق را اشغال کردند و به همین واسطه، این کشور از لحاظ ثبات امنیتی در وضعیت ناپایدار بود؛ اما درست در همان سال‌ها بالغ بر ۲۰ میلیون زائر از ۸۰ کشور جهان به قصد زیارت مضجع مطهر سیدالشهداء، به کربلای معلی مشرف شدند. زائرانی که هراسی از رویارویی با عناصر تروریستی و تکفیری داعش نداشتند و حاضر بودند برای رسیدن به پابوس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جان خود را نیز فدا کنند.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: کسی که به قصد زیارت امام حسین (ع) از منزلش خارج شود، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت حضرت اباعبدالله (ع) بر می‌دارد، یک حسنه بر او نوشته و یک سیئه از او دور می‌کند و وقتی به حرم می‌رسد او را جزو صالحین برگزیده قرار می‌دهد و وقتی مناسک او تمام شد خداوند نام او را جز فائزین می‌نویسد و وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشته الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید رسول خدا (ص) به شما سلام می‌رساند و پیغام می‌دهد که عمل خود را از سر گیر که گذشته‌ات بخشیده شده است. (کامل الزیارات /باب ۴۹/ ص. ۱۳۲ الی ۱۳۵).

نماد‌ وحدت‌بخش و عظمت‌آفرین
راهپیمایی اربعین یکی از نماد‌های وحدت‌بخش و عظمت‌آفرین برای تمام مسلمان بوده و اربعین حسینی برای عاشقان حضرتش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حضور کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر زائران از سرتاسر گیتی در کربلای معلی در این روز مقدس، صحنه‌ای به نمایش می‌گذارد که در هیچ اجتماع و هیچ بخشی از این کره خاکی، قابل تکرار نیست.

پدیده شگرف و ذوابعاد
راهپیمایی اربعین سیدالشهدا (ع) یک پدیده شگرف و ذوابعاد است. وسعت و عظمت این پدیده بسیار بیشتر از آن است که در قاب رسانه‌ها و قالب تفسیر‌ها بگنجد. اگر هزاران متخصص در علوم مختلف انسانی و اجتماعی گرد هم جمع شوند و در مقام تفسیر اثبات‌گرایانه این پدیده معظم برآیند، به عجز می‌رسند؛ چرا که هیچ متر و معیاری برای سنجش میزان ارادت عشاق‌الحسین (ع) وجود ندارد.

سردرگمی سکولارها و تکفیری‌ها
راهپیمایی اربعین، مظهری از اقتدار مسلمانان در جهان امروز است و در دنیایی که عده‌ای با پول‌های گزاف اقدام به ترویج تروریسم و سلفی‌گری و وهابیت و سکولاریسم و سایر نحله‌های انحرافی و ارتجاعی می‌کنند، «اندیشه متعالی و عقلانی شیعه» را به نمایش می‌گذارد. اجتماع میلیونی و پرشور و شعور دلدادگان آل‌الله در اربعین، مبانی و اصول علوم اجتماعی سکولار و همچنین مدرسان تکفیری را به هم ریخته و کارگزاران این حوزه‌ها را سردرگم کرده است.

مانور قدرت جهان اسلام
امروزه حرکت عظیم اربعین وجهه جهانی پیدا کرده است و افراد زیادی از سراسر دنیا در این راهپیمایی مقدس حضور پیدا می‌کنند و هر ساله به آمار زائران اربعین نیز افزوده می‌شود. در واقع باید راهپیمایی اربعین را مانور قدرت جهان اسلام و همه حق طلبان و آزادیخواهان جهان دانست.

مقام معظم رهبری، در باب عظمت راهپیمایی اربعین می‌فرمایند: «یک نمونه همین راه‌پیمایی عظیمِ اربعین است؛ این واقعاً یک پدیده است، یک پدیده‌ی الهی است، یک پدیده‌ی معنوی است. حقیقتاً قابل توصیف نیست؛ مثل خیلی از این پدیده‌های مهمّ الهی، درست قابل تفسیر هم نیست؛ یعنی نمی‌شود این حادثه را تحلیل کرد. این‌جور این جمعیّتِ عظیمِ میلیونی راه بیفتند، در ظرف چند سال این تحقّق پیدا کند، شکل پیدا کند! بله، در گذشته راه‌پیمایی بود، امّا این خبر‌ها نبود. ما اطّلاع داریم که در ایّام مختلف، چه اربعین، چه غیر اربعین -در خصوص اربعین یا بعضی اوقات دیگر- طلّاب از نجف و جا‌های مختلف عراق حرکت میکردند میرفتند، جمعیّت‌های فراوانی هم بودند. امّا این جمعیّتِ عظیمِ میلیونی از جا‌های مختلف دنیا -چند میلیون از ایران و میلیون‌ها از خود عراق و از کشور‌های دیگر- این حرکت عظیم، با وجود تهدید‌های تروریستی‌ای که همیشه وجود داشته و امروز هم وجود دارد، یک پدیده‌ی فوق‌العاده عظیمی است؛ خیلی مهم است. این نشان‌دهنده‌ی اوج گرفتن همین تفکّر مبارزه‌ی در راه خدا و در راه اسلام و آمادگی عمومی و همگانی در این راه است؛ و امیدواریم که خداوند متعال برکت بدهد به این حرکت‌ها و برکت بدهد به مردم».

اربعین؛ مانور قدرت و مقاومت مسلمانان در برابر استکبار
اما علاوه بر جلوه‌های معنوی بی‌شمار راهپیمایی اربعین، یک جلوه مرتبط با اقتدار سیاسی جهان اسلام هم در درون این راهپیمایی مقدس مستتر است و آن اینکه حضور میلیون‌ها زائر از همه ملت‌ها، گویش‌ها و اقلیم‌ها در این راهپیمایی، پیام پرصلابت مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

راهپیمایی اربعین هیمنه پوشالی دشمن را بیش از پیش در هم می‌شکند؛ دشمنی که با هزینه‌کرد ۷ تریلیون دلار و همچنین تجهیز و تسلیح اذناب منطقه‌ای خود و سگ هاری به نام رژیم جعلی صهیونیستی، نقشه‌های شومی را برای ملت‌های مسلمان تدارک دیده است، اما اجتماع میلیونی شیفتگان و مریدان سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و موج وحدتی که از این اجتماع سرازیر می‌شود به منزله باطل السحر همه دسائس دشمنان خبیث و دجال است.

توطئه‌ای که راهپیمایی اربعین آنرا خنثی کرد
آمریکایی‌ها تا همین چندی پیش با جلوداری گروه‌های تروریستی و تکفیری نظیر داعش به دنبال ایجاد «غرب آسیای جدید» بودند و می‌خواستند با تجزیه سوریه و عراق، امنیت برج دیدبانی خود در منطقه یعنی رژیم نامشروع صهیونیستی را تأمین کنند، اما به برکت وحدت و اقتدار ناشی از راهپیمایی‌های پرشکوه اربعین، توطئه آمریکایی‌ها تا حد زیادی خنثی شده است.

اگر مدافعان حرم نبودند، راهپیمایی اربعین نبود
در اربعین سال ۱۳۹۳، داعشی‌های جنایت‌پیشه با حمایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا تا منطقه «جرف‌الصخر» درحوالی کربلا هم رسیده بودند، اما رشادت مدافعان حرم، این حرامیان را به عقب‌نشینی واداشت و اتفاقا در همان سال نیز بالغ بر ۲۰ میلیون زائر با وجود احتمال خطرات تروریستی بالقوه، به شوق زیارت دردانه هستی روانه کربلای معلی شدند.

«اگر مدافعان حرم نبودند، راهپیمایی اربعین نبود»؛ این بخشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم است؛ بنابراین جفاست اگر از شکوه اربعین بگوییم و یاد و نام مدافعان حرم را از قلم بیندازیم؛ همان سلحشورانی که حسینی زیستند و حسینی شهید شدند و امنیت امروز میلیون‌ها زائر اربعین، نتیجه حماسه سازی‌های آنهاست.

اما بی‌تردید، دشمنان و خناسان، چشم دیدن شکوه و عظمت شیعیان و عاشقان امام حسین (ع) را که در قالب حماسه اربعین متجلی می‌شود، ندارند؛ لذا با حیله‌ها و حربه‌های مختلف در جهت مقابله با فرهنگ حسینی و نماد اربعین برخاسته‌اند؛ یک روز تروریست‌های داعشی را تجهیز و تسلیح می‌کنند تا به خیال خام‌شان، عشاق‌الحسین (ع) را مرعوب کنند و روز دیگر داعشی‌های مجازی و رسانه‌ای را اجیر می‌کنند تا بذر تفرقه میان شیعیان ایرانی و عراقی بیندازند؛ آن‌ها همه این کار‌ها را می‌کنند تا از شکوه اربعین و عشق به حسین بن علی (ع) بکاهند، اما همانطور که عقیله بنی هاشم در دربار یزید ملعون خطاب به دشمنان آل الله فرمود آن‌ها نمی‌توانند یاد و نام اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام را محو کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *