پیاده‌روی اربعین گشاینده ظهور امام زمان (عج) است/اربعین حسینی نماد مهربانی و محبت امام حسین (ع) است

12:45 - 08 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۶۲۰
کارشناس مذهبی گفت: نمی توان فضا و حال و هوای کربلا را ترسیم کرد و کلمات از بیان آن ناتوان است. جمعیتی که مشتاقانه با محبت امام حسین (ع) در مسیری قدم می گذارند که گشاینده راه ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

فروغ نیلچی زاده کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره حال و هوای کربلا که این روز ها زائر این سرزمین است گفت: نمی توان فضا و حال و هوای کربلا را ترسیم کرد و کلمات از بیان آن ناتوان است. جمعیتی که مشتاقانه با محبت امام حسین (ع) در مسیری قدم می گذارند که گشاینده راه ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

وی افزود: امسال بیش از سال های گذشته برای اجتماع اربعین برنامه ریزی شده است و امکانات در اختیار زائران قرار داده اند. بیشتر افراد در این سرزمین به اندازه معرفتشان یاری و خدمت می رسانند و از جان و مال و هر چه که دارند در اختیار زائران قرار می دهند. همه چیز در این سرزمین دیدنی است. دشمنان امام حسین (ع) با کشتن ایشان همه ما را کشتند ولی ما با محبت امام حسین (ع) دشمنان ایشان را کشتیم.

پیاده روی برای حرم عبدالعظیم حسنی
این کارشناس مذهبی درباره تاثیرات این اجتماع میلیونی در این روزها اظهار کرد: صلح آمیزترین و کامل ترین روش گسترش زیبایی های محبت امام حسین (ع) در مراسم اربعین جلوه می کند و فراتر از تصور هر ذهنی است به همین علت تا کسی در این اجتماع شرکت نکند و حال و هوای آن را تجربه نکرده باشد این فضا را درک نخواهد کرد.

وی درباره روز اربعین و اعمال توصیه شده در این روز اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است که جابر بن عبدالله انصاری را از مدینه به کربلا می کشاند و امروز در بسیاری از زائران و مشتاقان حضرت ابا عبدالله(ع) نیز وجود دارد. در صحیفه منتسب به حضرت ولی عصر تاکید شده است که زیارت عاشورا و زیارت اربعین در روز اربعین خوانده شود این یعنی عاشورا و اربعین دو حقیقت در درون هم هستند. یکی از عبارت های خاص زیارت اربعین که خلاصه تمام مفهوم زیارت است عبارت "فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لاَ مَعَ عَدُوِّكُمْ " است یعنی مومن خطاب به امام حسین (ع) عرضه می دارد که "من با شما هستم، با شما هستم و با دشمنان شما نیستم." این عبارت به مقام شیرینی تاکید دارد که افراد می توانند به واسطه رسیدن به آن در رکاب امام عصر (عج) راه پیروزی و حق طلبی را میسر کنند و این وعده زیبایی است که عالم هستی برای همه دینداران، مستضعفان و راهجویان دین بشارت داده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در عظیم ترین مصیبت عالم که مصیبت امام حسین (ع) است خداوند می فرماید "بشارت بده ای پیامبر که همه از خداییم و به سوی خدا بر می گردیم". بنابراین باید با این آگاهی و گواهی که داده شده است برای گستراندن حقایق در همه عالم هستی حرکت کنیم .

نیلچی زاده درباره وظیفه زائران و مومنان در اربعین بیان کرد: انجام تکلیف براساس اهداف امام حسین(ع) و شناساندن ایشان در همه عالم مهمترین وظیفه با توجه به مفاهیم معرفتی زیارت اربعین است. بنابراین در روز اربعین این وظیفه بیشتر و آشکارتر باید انجام شود که پیاده روی اربعین یکی از راه های شناساندن اباعبدالله (ع) است.

پیاده روی برای حرم عبدالعظیم حسنی
وی درباره کسانی که نمی توانند در اجتماع میلیونی زائران کربلا حضور داشته باشند توضیح داد: هر یک از افراد که به هر دلیلی قادر به حضور در کربلا نشده اند و یا کسانی که به دلیل بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی نمی توانند در این اجتماع حضور داشته باشند می توانند با حضور در امامزاده ها و اماکن زیارتی در احیای اهداف بلند حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اقدام کنند که پیاده روی زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی یکی از این موارد است. روز اربعین محدود به دسته های عزاداری نیست و تک تک علما در کنار مردم در این اجتماع حضور می یابند، هر کس در این اجتماع که مانند دریاست حرکت کند امید است که همچون طوفان باطل را از بین ببرد.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: مراسم روز اربعین یک مراسم آشکار بیش از روز عاشورا است و پیاده روی به سمت اماکن مقدسه، آثار آل الله و امامزاده ها و شهدای گمنام که به شهدای کربلا اقتدا کردند و با خون خود اسلام را یاری کردند می تواند بهترین کار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *