غبارروبی خانه امام علی (ع) توسط پاکبانان شهرداری تهران

20:00 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۶۱۱
نماینده شهرداری تهران در استان نجف گفت: غبارروبی خانه حضرت علی (ع) شب گذشته توسط خدام الحسین شهرداری تهران انجام شد.

غبارروبی خانه امام علی (ع) توسط پاکبانان شهرداری تهران

به گزارش گروه جامعه ، امیرحسین جابرانصاری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات انجام شده در استان نجف در سه حوزه کاری انجام می‌شود گفت: در شهر نجف در منطقه "حولی" که منطقه کمربندی است، موکبی به منظور اسکان زائران توسط سازمان بهشت زهرا راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این موکب در سال‌های گذشته ٥٠٠٠ نفر بود که امسال ظرفیت این موکب به ۱۰ هزار نفر در ۴۷ باب چادر افزایش یافته است گفت: خوشبختانه این چادر‌ها تجهیز شده و در زمان بارندگی نیز مشکلی ایجاد نشد که این موکب با نظارت ستاد بازسازی عتبات عالیات اداره می‌شود.

جابرانصاری با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات نیز از نجف به کوفه منتقل شده افزود: در زمان شلوغی، موکب بهشت زهرا روزانه از حدود ۸ هزار نفر میزبانی کرده است.

نماینده شهرداری تهران در استان نجف با بیان اینکه حدود ۴۰ نفر از نیرو‌های بهشت زهرا نیز کار نظافت را برعهده دارند و نسبت به نظافت خیابان‌ها و معابر حاشیه حرم با همکاری عتبه علویه اقدام می‌کنند، ادامه داد: روزانه ۳۰۰ نفر در ۲ شیفت کاری نظافت معابر اطراف حرم را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر سایر تجهیزات ۷۰۰ مخزن پسماند و ۱۰ تن کیسه ویژه حمل پسماند نیز بین موکب‌ها توزیع شد، گفت: در شهر کوفه نیز ۸۰ نفر از پاکبان‌ها در ۲ شیفت کاری نظافت و پاکسازی معابر، با همکاری تولیت مسجدکوفه و مسجد میثم تمار، مسجد کوفه و منزل امیرالمومنین را انجام می‌دهند.

وی گفت: با هماهنگی تولیت مسجد میثم تمار برای تشویق پاکبانان، غبارروبی خانه حضرت علی (ع) شب گذشته توسط خدام الحسین شهرداری تهران انجام شد.

نماینده شهرداری تهران گفت: همچنین تیم‌های آتش نشانی در برخی موکب‌ها در نجف و آشپزخانه‌های استان تهران که در طبقه منفی ۲ صحن حضرت زهرا (س) نیز مستقر شده‌اند خدمات ارائه می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *