رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دهلی نو، پکن و آنکارا در مقابل درخواست آمریکا برای توقف خرید نفت از ایران مقاومت می‎کنند

13:43 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۵۵۹
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که هند، چین و ترکیه در مقابل خواست دولت آمریکا مبنی بر توقف کامل خرید نفت ایران ایستادگی می‎کنند.
دهلی نو، پکن و آنکارا در مقابل درخواست آمریکا برای توقف کامل خرید نفت از ایران مقاومت می‎کنندبه گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در گزارشی نوشته است که پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت تحریم‌ها در ماه می‌ سال جاری خبر داد، وزارت خارجه آمریکا به کشور‌های سراسر جهان اعلام کرد که به صفر رساندن خرید نفت ایران را آغاز کنند.

به نوشته رویترز، در آستانه آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شاهد شکل گیری یک واقعیت هستیم؛ سه کشور از پنج خریدار عمده نفت ایران، شامل هند، چین و ترکیه با این استدلال که منابع کافی در جهان برای تامین انرژی و نیز جایگزینی برای نفت ایران وجود ندارد، در مقابل خواست واشنگتن مبنی بر توقف کامل خرید نفت ایران مقاومت می‌کنند.

بنا به گفته منابع آگاه مقاومت این کشور‌ها به همراه نگرانی‌های ناشی از افزایش قیمت نفت سبب شده تا دولت آمریکا درصدد آزمودن طرح توافق دو جانبه برای اعمال برخی معافیت‌ها برای برخی کشور‌ها برآید تا این کشور‌ها بتوانند به خرید نفت ایران ادامه بدهند.

در همین حال استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به رویترز گفته است که کشور‌های خریدار نفت ایران باید میزان خرید خود را ۲۰ درصد نسبت به تحریم‌های قبلی کاهش دهند تا شامل معافیت شوند.

به گزارش رویترز، تیم‌هایی از وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا تاکنون به بیش از ۲۰ کشور سفر کرده‎اند تا درباره امکان تحریم شرکت‌ها و کشور‌هایی که به ارتباطات تجاری خود با ایران ادامه دهند، هشدار بدهند.
 
یک منبع دولتی هند می‎گوید: دهلی نو به هیات آمریکایی اعزام شده به دهلی در نیمه اکتبر شامل برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران و فرانک فانون دیپلمات ارشد انرژی آمریکا گفته است افزایش قیمت انرژی که منجر به افزایش قیمت نفت در هند و کاهش ارزش روپیه می‌شود، عملا توقف خرید نفت از ایران را برای این کشور دستکم تا ماه مارس غیرممکن می‌سازد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *