میلیون‎ها زائر ایرانی در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند/سیل زائران در مسیر بزرگترین زیارت مذهبی در جهان

6:55 - 08 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۵۵۷
پایگاه روزنامه «دیلی‌میل» در گزارشی به حضور پرشور زائران ایرانی در مراسم روز اربعین در کربلا پرداخته و نوشت که میلیون‎ها زائر ایرانی برای روز اربعین به عراق سفر می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه روزنامه «دیلی‌میل» در گزارشی به حضور پرشور زائران ایرانی در مراسم روز اربعین در کربلا پرداخته و می‎نویسد که میلیون‎ها زائر ایرانی برای روز اربعین به عراق سفر می‌کنند.

دیلی میل می‌نویسد: در «مهران» شهر مرزی بین ایران و عراق سیلی از جمعیت زائران در حال حرکت بوده و در مسیر یکی از بزرگ‌ترین زیارت‌های مذهبی بر روی کره زمین قرار دارند.

حدود ۲ میلیون زائر ایرانی در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند

در ادامه این گزاش آمده است: سازمان دهندگان ایرانی می‌گویند که امسال بیش از ۱.۸ میلیون ویزای کشور عراق را برای زائران ایرانی اربعین که در روز سه‌شنبه و در حالی که زائران زیادی که بسیاری از آن‌ها با پای پیاده به سمت مرقد امام حسین (ع)، به عنوان بزرگترین مکان مذهبی برای شیعیان حرکت می‌کنند صادر شده است.

حدود ۲ میلیون زائر ایرانی در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند

این پایگاه در گزارش خود می‌نویسد: زن و مرد، پیر و جوان، کودکان نوپا در حالی که در کالسکه‌های کودک هستند و بزرگتر‌ها در حالی که در روی ولچر نشسته‌اند، آن‌ها از سراسر ایران به هم می‌پیوندند.

حدود ۲ میلیون زائر ایرانی در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند

در ادامه این گزارش به مصاحبه با برخی از زائران حرم حضرت سیدالشهداء پرداخته شده است؛ یکی از زائران که پیش از این نیز ۵ بار به این سفر زیارتی رفته است می‌گوید: من می‌روم، زیرا قبل من این را از من تقاضا می‌کند، من به خاطر عشقم به امام حسین(ع) می‌روم.

دیلی میل در ادامه ضمن بیان این مطلب که همسر و فرزند کوچک این زائر ۳۹ ساله همراه وی هستند به نقل از او می‌نویسد: آن‌ها برای آمدن پافشاری کردند. اگرچه این سفر دشواری است، اما آن‌ها از این سفر لذت بسیار زیادی می‌برند.

حدود ۲ میلیون زائر ایرانی در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند

در ادامه این گزارش آمده است: سیل زائران از چادر‌هایی عبور می‌کنند که به آن‌ها «موکب» گفته می‌شود و در این موکب‌ها نواع مختلف غذا در اختیار زائران قرار می‌گیرد. این گذرگاه‌ها برای تمام طول شبانه‌روز باز هستند و در آن‌ها امکاناتی برای هر کسی که نیاز با استراحت داشته باشد وجود دارد.

حدود ۲ میلیون زائر ایرانی در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند

این گزارش می‎افزاید: به فاصله هر چند متر اشخاصی وجود دارند که کفش‌های زائران را تمیز می‌کنند به آن‌ها احترام می‌گذارند. برای شیعیان راهپیمایی اربعین به حدی مقدس است که از نظر آن‌ها حتی خدمت کردن به زائران در این مراسم پاداشی الهی در پی دارد.

دیلی میل در ادامه به نقل از یک زائر ایرانی می‌نویسد: این راهپیمایی به دنیای امپریالیسم نشان می‌دهد که ملت مسلمان شکست‌ناپذیر است چه از راه اقتصادی، نظامی و یا سیاسی.

حدود ۲ میلیون زائر ایرانی در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند

در بخشی دیگری از گزارش دیلی میل آمده است: اربعین چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است و دلدادگان تمامی مسیر تا کربلا و یا بخشی از آن را پیاده می‌روند.

یک زائر ایرانی دیگر می‎گوید: نیازی به هیچ‌گونه نگرانی در این سفر نیست. امام حسین(ع)از ما مراقبت می‌کند.

دیلی میل در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: حتی پیدایش گروه‎های تروریستی و کمپین ظالمانه آنها علیه شیعیان نیز موجب ترس زائران برای حضور در مراسم اربعین طی سالیان اخیر نشده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *