تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه/ لزوم استفاده از متون و تفکر اسلامی برای مقابله با تهاجمات حقوق‌بشری غرب

12:53 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۵۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با وزیر دادگستری افغانستان، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری تاکید کرد.

تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه/ لزوم استفاده از متون و تفکراسلامی برای مقابله باتهاجمات حقوق‌بشری غرببه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عبدالبصیر انور وزیر دادگستری افغانستان و هیأت همراهش  با دکتر محمد جواد لاریجانی مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.‌

در این دیدار دو طرف ضمن استقبال از گسترش روابط فی مابین در تمامی زمینه‌ها، برگسترش همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری و قضایی میان دو کشور تأکید کردند.

لاریجانی که ریاست هیأت ایرانی این جلسه را به عهده داشت، اظهار کرد: توجه به مسائل حقوق بشری و گسترش همکاری‌ها در این زمینه، یکی از مهمترین موضوعات در صحنه بین المللی است.

وی افزود: گسترش همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری میان کشور‌های اسلامی می‌تواند جای استفاده از ظرفیت متون و تفکر اسلامی را برای مقابله با تهاجمات حقوق بشری غرب باز کند و تأثیرگذاری این همکاری‌ها را درعرصه بین المللی نمایان‌تر کند.

دبیر ستاد حقوق بشر تأکید کرد: ایران و افغانستان به عنوان دو کشور اسلامی می‌توانند پشتیبان یکدیگر باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها و دستاورد‌های گسترده دربخش‌های مختلف قضایی و تدوین قوانین در آیین دادرسی، شورای حل اختلاف، پیشگیری از وقوع جرم و بسیاری از بخش‌های دیگر از تجربیات عظیم جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین در مورد لزوم توجه به حقوق زنان به خاطره‌ای از حضرت امام (ره) اشاره و بیان کرد: امام (ره) بر روی مسائلی همچون سرمایه گذاری در تحصیل زنان، وضع قوانین حمایتی از آنها و ایجاد توانایی لازم برای آنها تا به شکل اجتماعی بتوانند در جامعه مؤثر واقع شوند باشند تأکید داشت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *