اجرای طرح‌های انتظامی همزمان با موج بازگشت زوار/ بهره‌گیری از پایش هوایی برای مدیریت راه‌ها

11:45 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۵۲۰
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تمهیدات پلیس برای مدیریت جمعیت و بهره گیری از امکانات پایش هوایی در مدیریت راه‌ها از آغاز موج بازگشت زائران به کشور خبر داد.

اجرای طرح‌های انتظامی همزمان با موج بازگشت زوار/ بهره‌گیری از پایش هوایی برای مدیریت راه‌ها

به گزارش گروه جامعه ، سردار "محمد شرفی"  با اشاره به اینکه بازگشت زائران به میهن اسلامی آغاز شده، اظهار داشت: پلیس پیشگیری با آمادگی کامل برای مدیریت بازگشت زوار به کشور حاضر است و با ابتکار عمل و پایش راه‌ها می‌تواند در هرلحظه اقدامات لازم را برای کنترل لایه به لایه جمعیت انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه زائران حرم حسینی هنگام بازگشت صبر و بردباری بیشتری داشته و همواره به اطلاع‌رسانی پلیس توجه کنند، افزود: پلیس پیشگیری با برنامه‌ریزی جامع، تمامی امکانات لازم را در مسیر بازگشت زائران پیش بینی کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: طرح‌های مربوط به پوشش انتظامی و ترافیکی برای تسهیل در روند بازگشت زائران تدوین و وظایف هریک از یگان‌ها، به آن‌ها ابلاغ شده و با پایش هوایی که توسط این پلیس و دیگر پلیس‌های تخصصی به صورت مستمر از مسیر‌های بازگشت انجام می‌شود، امکان اتخاذ بهترین تصمیم و اصلاح مسیر‌های حرکتی زائران به خوبی فراهم می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی، در مورد تمهیدات ترافیکی که برای تسهیل بازگشت زائران اعمال شده افزود: در این راستا هماهنگی‌های بسیاری با مسئولان استانی، شهرستان و همچنین واحد‌های خدمات شهری انجام گرفته است تا با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوان تمامی ظرفیت‌های موجود را در اجرای این ماموریت مهم به کار گرفت.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین، با اشاره به اینکه در هنگام بازگشت نیز بار سنگینی بر دوش پایانه مرزی مهران و استان ایلام قرار گرفته است، اظهار داشت: پلیس پیشگیری نیز مانند سایر بخش‌های نیروی انتظامی توجه ویژه‌ای به این پایانه مرزی دارد و آماده است تا متناسب با شدت گرفتن موج بازگشت زائران به میهن، توان و تمرکز خود را بر این محور افزایش دهد.

سردار شرفی در خاتمه توجه به مقررات رانندگی را حائز اهمیت دانست و در این رابطه بیان داشت: رانندگان وسائط نقلیه عمومی که از پایانه‌های مرزی نسبت به جابه جایی زائرین اربعین به سایر نقاط کشور اقدام می‌کنند مقررات رانندگی را رعایت و با حوصله بیشتری برای بازگشت امن هموطنان تلاش و با ماموران پلیس همکاری لازم را به عمل آورند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *