رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت برخورد پیشگیرانه با تخلفات، همراه با حفظ حقوق شهروندی

12:11 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۴۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان‌ تعزیرات حکومتی در جلسه شورای مدیران این سازمان بر برخورد پیشگیرانه با تخلفات، همراه با حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان‌ تعزیرات حکومتی در جلسه شورای مدیران این سازمان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت ۸ آبانماه سال ۹۷ به عنوان بیست و چهارمین سالروز تاسیس این سازمان، گفت: برخورد با تخلفات اقتصادی باید پیشگیرانه و همراه با حفظ حقوق شهروندی باشد.

وی در این نشست که با هدف اجرایی کردن مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی قوا برگزار شد، گفت: شعب ویژه تخصصی رسیدگی به تخلفات با ابلاغ یک ساله در سراسر کشور شروع به کار می‌کنند تا برخورد با تخلفات اقتصادی خصوصاً احتکار به منظور حمایت از فعالان اقتصادی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند؛ صورت پذیرد.

گفتنی است، براساس مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی قوا، مقرر شده تمام ضابطین قوه قضائیه، در صورت برخورد با کالا‌های احتکار یا اختفا شده گزارش را حسب مورد به دادسرای عمومی و انقلاب یا تعزیرات حکومتی ارسال و ادارت کل تعزیرات پس از استعلام، دستور قضایی لازم را صادر کنند.

همچنین تمام کالا‌های اساسی یا سریع الفساد و ضایع شدنی براساس مصوبه این شورا، ظرف مدت یک هفته توزیع و هزینه‌های حاصله آن تا تعیین تکلیف در حساب تعزیرات نگهداری می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *