پایان صبر استراتژیک

8:51 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۳۴۹
دسته بندی: سیاست
رژیم نامشروع صهیونیستی ادعا می‌کند جنبش اسلامی فلسطین از ایران و سوریه دستور حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی را دریافت کرده است. چنین تهدیداتی از سوی رژیم صهیونیستی در صورتی که با عملیات نظامی همراه شود، پایان صبر استراتژیک را در پی خواهد داشت.
پایان صبر استراتژیکگروه سیاسی ؛ تحولات منطقه و معادلاتی که در جریان است، رژیم نامشروع صهیونیستی را وادار کرده است تا رفتار‌های غیر معقول داشته باشد. روشن است که اگر مقابل چنین رژیمی، هر کشوری کوتاه بیاید، بازی را باخته است.
 
این که از سوی آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی با همراهی برخی کشور‌های عربی منطقه تلاش می‌شود ایران به زانو دربیاید روشن است اما رویا باقی می‌ماند. صهیونیست‌ها پس از آن که سوریه با دسیسه و سناریوی غربی عربی و عبری دچار بحران شد، از وضعیتی که در این کشور به وجودآورده بودند شادمان بود و تصور می کرد کار بشار اسد و سویه تمام است.

 رژیم نامشروع صهیونیستی و سعودی‌ها در انتظار اشغال سوریه بودند تا جشن پیروزی برگزار کنند، هر چند چیزی هم به خواسته آن‌ها باقی نمانده بود، اما جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را از رسیدن به آرزوی خود محروم کرد. جبهه مقاومت توانست جنگی که نزدیک به ۸ سال طول کشیده است مدیریت کند و از گسترش تروریست‌های داعش جلوگیری کند.

نابودی حکومت خودخوانده گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق، شکست رژیم نامشروع صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی است.

اکنون اگر ارتش رژیم نامشروع صهیونیستی همچنان به حملات خود به خاک سوریه ادامه می دهد، خالی کردن عقده‌هایی است که به خاطر شکست در سوریه دارد. این رژیم ادعا می‌کند به خاطر حضور نیرو‌های ایران در خاک سوریه است که مواضع و پایگاه‌های مشترک و نیروی مقاومت را بمباران می کند، در حالی که حملات رژیم نامشروع صهیونیستی به سوریه تجاوز نظامی آشکار و نقض قوانین بین المللی است که حاکمیت ملی یک کشور دارای دولت قانونی را تهدید می‌کند.

قوانین بین المللی و سازمان ملل در این بحران چه نقشی دارد و جایگاه این سازمان با دیدن حملات و تجاوز نظامی رژیم نامشروع صهیونیستی به سوریه کجاست؟ بی خاصیت بودن چنین سازمان‌هایی در شریط بحرانی نمود می‌یابد.

جمهوری اسلای ایران با دعوت و خواسته دولت و ملت سوریه در عراق حضور دارد، نیرو‌های مقاومت حزب الله نیز با درخواست دولت و ملت سوریه به جنگ گروهک تروریستی داعش آمدند و البته در این راه شهدای بسیاری نیز تقدیم کردند.

هدف اصلی از ایجاد جنگ در سوریه و عراق از سوی آمریکا، رژیم نامشروع صهیونیستی و سعودی ها، قطع بازوی ایران در منطقه است. این خواسته و سیاست سال‌هاست که پیگیری می‌شود، اما تاکنون موفق به اجرای آن نشده اند.

سوریه در معادلات جبهه مقاومت حکم بازوی آن را دارد که به لبنان می‌رسد، لبنان دست جبهه مقاومت است و جمهوری اسلامی ایران حکم بدن و مغز جبهه مقاومت را دارد، اگر سوریه و حتی عراق به دست گروه تروریستی تکفیری داعش افتاده بود، حلقه اتصال قطع می‌شد و حزب الله لبنان آسیب پذیر می‌گشت، کمک‌های ایران به نیروی مقاومت کاهش می‌یافت و یا حتی قطع می‌شد چرا که سوریه و عراق از جبهه مقاومت جدا می‌شدند.

اما ایران این اجازه را نداد که چنین اتفاقی بیفتد، رژیم نامشروع صهیونیستی بار‌ها جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است، البته تاکنون دست به چنین غلطی نزده است، سران این رژیم به خوبی می‌دانند که پاسخ جمهوری اسلامی ایران چگونه خواهد بود.

حزب الله لبنان همچون عقاب تیزبین و هوشیار بالای سر رژیم نامشروع صهیونیستی سایه افکنده است و در صورتی که اسرائیل دست از پا خطا کند، واکنش غیرقابل پیش بینی  نشان خواهد داد. سران رژیم نامشروع صهیونیستی به همه واکنش‌هایی که ممکن است با غلط اضافی آن‌ها انجام شود آگاه هستند و اگر تاکنون تهدیدات در حد حرف باقی مانده از روی ترس و وحشتی است که آن‌ها را تهدید می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *