رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاریخچه تبعیض نژادی و سیستم ناقص اجرای قانون در آمریکا؛خشونت نظام‌مند علیه سیاه‌پوستان و اقلیت‌های آمریکا

6:55 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۲۷۹
وبسایت «ادیسه» در گزارشی به تبعیض نژاد و سیستم پلیس و اجرای قانون آمریکا پرداخته و می‌نویسد که این ۲ عمیقا با یکدیگر در ارتباط هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، وبسایت «ادیسه» در گزارشی به تبعیض نژادی و سیستم پلیس و اجرای قانون آمریکا پرداخته و می‌نویسد که این ۲ عمیقا با یکدیگر در ارتباط هستند.

تاریخچه تبعیض نژاد و سیستم اجرای قانون در آمریکا

در این گزارش آمده است: نژادپرستی و ماهیت کنونی سیستم پلیس آمریکا به طور جدی به یکدیگر ارتباط دارند. تاریخچه تبعیض نژاد عمیقا به سیستم پلیس و اجرای قانون وارد شده و زمینه را برای ماهیت زورگویانه کنونی پلیس به خصوص در هدف قرار دادن افراد سیاه‌پوست و اقلیت‌ها فراهم کرده است.

 

در این رابطه: بی توجهی تاریخی آمریکا به حقوق بشر

 

سطحی که تبعیض نژاد در سیستم اجرای قانون آمریکا ریشه دوانده ترسناک و ناخوشایند است و این نکته را آشکار می‌کند که چرا خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان همچنان ادامه دارد. اجرای قانون به عنوان شکلی از ایجاد سلسله مراتب تبعیض نژادی تنها یک نمونه از این امر است که آمریکا چگونه به طور نظام‌مند شهروندان خود و به خصوص سیاهان و اقلیت‌ها را سرکوب کرده است.

تاریخچه تبعیض نژاد و سیستم اجرای قانون در آمریکا

این گزارش می‎گوید: مأموران برده‌ها نخستین نیروی تحت حمایت دولت در آمریکا است. اساسا به مالکان سفیدپوست دارایی‌ها از سوی دولت قدرت سرکوب شورش برده‌ها و اعمال خشونت و ارعاب آن‌ها داده شده بود.


در این رابطه: عدم اطلاع پلیس آمریکا از ۱۳۰۰ مجرم جنسی در ایالت میسوری

 

این وبسایت آمریکایی می‌نویسد: تاریخچه تبعیض نژاد در سیستم اجرای قانون و همچنین ارتشی کردن پلیس فضای کاملا مناسبی برای سرکوب نژادی، خشونت و نابرابری علیه سیاه‌پوستان ایجاد کرده است.

تاریخچه تبعیض نژاد و سیستم اجرای قانون در آمریکا

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ارتشی کردن پلیس در آمریکا موجب رشد چشمگیر ایجاد تیم‌های «سوات» (SWAT /سلاح و تاکتیک ویژه) در ادارات پلیس شده است و تقریبا هر شهر در آمریکا با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر دست‌کم یک تیم سوات دارد. بر اساس اعلام اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به طور تقریبی ۵۰۰ تیم سوات برای جرایم سطح پایین در زمینه مواد مخدر وجود داشته که ۷ کشته و ۴۶ مجروح را در پی داشته است و این در حالی است که تنها در ۳۵ درصد از عملیات تهاجم تیم سوات به خانه‌ها مواد مخدر پیدا شده است.

تاریخچه تبعیض نژاد و سیستم اجرای قانون در آمریکا

بر اساس این گزارش و طبق اعلام منابع دادگستری آمریکا از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۷ در این کشور تعداد افراد بازداشت شده به دلیل اتهامات مربوط به مواد مخدر ۳ برابر شده و از ۵۰۰ هزار نفر به ۱.۵ میلیون نفر رسیده است.

در این رابطه: متحدان آمریکا در جهان بسیاری از متحدان آمریکا سرکوبگر هستند

وبسایت ادیسه در پایان گزارش خود می‌نویسد: آگاهی از نیرو‌هایی که سیستم سیاسی ما را به حرکت واداشته‌اند نخستین گام در راستای تغییر آن‌هاست. اگر ما نتوانیم رابطه مهلکی که پلیس با سیاه‌پوستان داشته را درک کنیم نمی‌توانیم برای تغییر آن اقدام کنیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *