چالش‌های دولت آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران/ بالاگرفتن اختلاف نظر‌ها میان ترامپ و حامیانش

11:50 - 06 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۲۱۸
خبرگزاری آسوشیتدپرس از درگیری جدید میان دولت آمریکا و برخی از بزرگترین حامیان رئیس جمهور این کشور در کنگره در مورد اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران از اوایل ماه آینده خبر داد.
چالش‌های دولت آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران/ بالاگرفتن اختلاف نظر‌ها میان ترامپ و حامیانشبه گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی از درگیری جدید میان دولت آمریکا و برخی از بزرگترین حامیان دونالد ترامپ در کنگره در مورد اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران از اوایل ماه آینده خبر داد.

آسوشیتدپرس نوشته است که در حالی که رئیس جمهور آمریکا آماده است تا دور دوم تحریم‌ها علیه ایران را که به دلیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ لغو شده بودند، مجددا اجرایی کند، قانونگذاران محافظه کار و مشاوران وی از اعمال فشار حداکثری بر ایران ناامید شده‎اند. آن‌ها با ابراز ناراحتی از موارد تحریم آتی علیه ایران، اظهار می‌کنند این تحریم‌ها دسترسی ایران به سیستم مالی جهانی را قطع نمی‌کند.
 
در همین راستا ریچارد گلدبرگ، سناتور سابق آمریکا می‎گوید: رئیس جمهور به دنبال اعمال فشار حداکثری علیه ایران نیست و به فشار نیمه حداکثری اکتفا می‌کند؛ زیرا فشار حداکثری شامل قطع ارتباط بانک‌های ایرانی با سوئیفت است.

به گزارش آسوشیتدپرس علیرغم موضع گیری سختگیرانه ترامپ علیه ایران، تندور‌های آمریکایی از نظرات اخیر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر برقراری ارتباط بانک‌های ایرانی با سیستم سوئیفت و نیز احتمال اعطای معافیت‌ها به کشور‌ها یا شرکت‌هایی که خرید نفت از ایران را متوقف نکرده‎اند، ابراز نگرانی کرده و تحریم‌ها علیه ایران را ناکافی می‌دانند.

از سوی دیگر، حامیان توافق هسته‌ای در آمریکا استدلال می‌کنند که قطع ارتباط ایران با سوئیفت می‌تواند منجر به شکل گیری مکانیسمی جایگزین برای انجام معاملات جهانی شود که این امر پیامد‌های ناگواری برای آمریکا به دنبال خواهد داشت.

آسوشیتدپرس وجود این اختلاف نظر‌ها را نشان دهنده چالش‌هایی دانست که دولت آمریکا با آن‌ها مواجه است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *