رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خودنمایی پلنگ ایرانی در دامنه‌های البرز +عکس

14:32 - 06 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۱۹۴
پلنگ ایرانی که در این سال‌ها در زمره کم شمارترین وحوش کشور قرار گرفته بنا به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز، امسال سه بار در زاویه نگاه محیط بانان این استان ظاهر شده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ،فردین حکیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طالقان در حین گشت و کنترل در ارتفاعات طالقان موفق به مشاهده یک قلاده پلنگ و ثبت تصویر آن شدند.

وی اظهار داشت: منطقه طالقان از زیستگاه‌های مطلوب برای زیست پلنگ بوده و این سومین بار است که محیط بانان منطقه و همیاران محیط زیست موفق به ثبت تصویر از این گونه ارزشمند شده اند.حکیمی با اشاره به نقش و اهمیت حضور گونه فوق در زیستگاه‌های حیات وحش از جوامع محلی که همواره یار و یاور محیط زیست هستند، خواست برای حفظ و حراست از این گونه ارزشمند و سایر حیات وحش استان با محیط بانان همکاری کنند.
 
خودنمایی پلنگ ایرانی در دامنه‌های البرز +عکس
وی اضافه کرد: آمار دقیقی از تعداد این گونه در استان وجود ندارد، زیرا جانوری در حال کمین و تغییرمکان است که به راحتی نمی‌توان آن را مشاهده کرد.حکیمی گفت: منطقه شکار ممنوع طالقان نسبت به منطقه حفاظت شده آمار بالاتری به خاطر وجود این گونه دارد، زیرا از لحاظ زیستگاهی شرایط مطلوبتر و طعمه‌های بیشتری دارد.منطقه شکار ممنوع طالقان دارای ۷۵ هزار هکتار وسعت است.
 

منبع: ایرنا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *