غائله کوار؛ روزی که عناصر گروهک مجذوبان به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند/ خانه تیمی گروهک در پاسداران تهران و دستور استمرار آشوب در کوار

8:35 - 12 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۰۱۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
زمستان سال ۱۳۸۴ را باید مقطع آغاز اقدامات ایذایی و ضدامنیتی گروه افراطی مجذوبان نور دانست. در این مقطع زمانی بود که گروهک مورد اشاره، غائله‌ای را در قم به راه انداخت و طی سال‌های بعد از آن، سلسله‌وار این غائله ضدامنیتی را به شهر‌هایی همچون بروجرد، اصفهان، کرج و سروستان تسری داد.

////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، فراخوان شورش و آشوب مسلحانه، تهدید جانی و امنیت مردم، صدمه رساندن به اموال عمومی، تشویش اذهان، توهین به مقدسات، سیاه نمایی علیه کشور، ارتباط گیری با رسانه‌های معاند در آنسوی مرزها، همراهی با جریان فتنه و ... این‌ها تنها بخشی از سرفصل‌های اقدامات یک گروهک تبهکار طی ۱۲ سال اخیر است؛ گروهکی موسوم به «مجذوبان نور» که از دل فرقه‌ای با عنوان دراویش گنابادی متولد شده و اقدامات آشوب‌طلبانه و مخربانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

طی سلسله گزارش‌هایی، به بررسی زوایای اقدامات ضدامنیتی عناصر گروهک «مجذوبان نور» پرداخته است.

در بخش اول این سلسله گزارش‌ها با عنوان «نگاهی به سوابق ضدامنیتی عناصر دخیل در غائله گلستان هفتم/ مجذوبان؛ گروهکی که می‌خواست همتای داعش و منافقین باشد»  شرح مختصری از چگونگی تشکیل گروهک مجذوبان نور و اقدامات ضدامنیتی این گروهک بیرون آمده از دل فرقه دراویش گنابادی، بیان شد.

در ادامه، به مقطع آغازین اقدامات ضدامنیتی گروهک مجذوبان و غائله‌های به راه افتاده توسط عناصر این گروهک در سال‌های دهه ۸۰  در نقاط مختلف کشور، از جمله «غائله کوار» اشاره می‌شود.

زمستان ۱۳۸۴؛ آغاز اقدامات ضدامنیتی گروهک مجذوبان
زمستان سال ۱۳۸۴ را باید مقطع آغاز اقدامات ایذایی و ضدامنیتی گروه افراطی مجذوبان نور دانست. در این مقطع زمانی بود که گروهک مورد اشاره، غائله‌ای را در قم به راه انداخت و طی سال‌های بعد از آن، سلسله‌وار این غائله ضدامنیتی را به شهر‌هایی همچون بروجرد، اصفهان، کرج و سروستان تسری داد. وجه مشترک این غائله آفرینی‌های مجذوبانی‌ها، صدور فراخوان شورش و اغتشاش آفرینی و حمله به نیرو‌های حافظ امنیت مردم و اماکن مذهبی و ساختمان‌های ملی بود.

غائله کرج
برای نمونه، در غائله‌ای که مجذوبانی‌ها در کرج تدارک دیدند؛ اقدام به ترساندن و ضرب و شتم مردم در محل تجمع خود کردند. در واقع مردمی که به سلب آرامش و امنیت خود توسط اشرار مجذوبانی، معترض بودند با حمله وحشیانه آن‌ها مواجه شدند. البته مجذوبانی‌ها در غائله کرج به ضرب و شتم مردم اکتفاء نکردند بلکه با نیرو‌های حافظ امنیت مردم هم درگیر شدند.

آشوب عناصر مجذوبان در سروستان
همچنین در جریان غائله سروستان از توابع استان فارس نیز، اشرار گروه مجذوبان نور با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان سروستان، اقدام به تخریب ساختمان فرمانداری و درگیری با نیرو‌های انتظامی کردند.

پیوند گروهک مجذوبان با جریان فتنه در سال ۸۸
سال ۸۸ را باید سال اقدامات کاملا تشکیلاتی گروه مجذوبان نور دانست. در این سال در نتیجه فتنه‌انگیزی و آشوب‌طلبی عناصر تجدیدنظرطلب با سردمداری آمریکا و رژیم صهیونیستی، گروه افراطی مجذوبان نور به همکاری مستقیم با فتنه‌گران پرداخت. رد عناصر این گروه در اغتشاش و حرمت شکنی عاشورای ۸۸ و اتفاقات مرتبط با یک تشییع جنازه در قم، نمایان بود.

غائله کوار؛ روزی که عناصر گروهک مجذوبان به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند
اما اوج آشوب طلبی و اغتشاش آفرینی عناصر مجذوبان نور، مربوط به واقعه کوار می‌شود. واقعه‌ای که در شهریور سال ۱۳۹۰ رخ داد و اقدامی کاملا تروریستی بود.

ماجرا زمانی آغاز شد که ۷ تن از اشرار مجذوبان نور، در حمله‌ای ناجوانمردانه، یک روحانی محبوب و مردمی را در روستای خرمایی شهرستان کوار مورد ضرب و شتم قرار دادند. این روحانی که با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان برای امور تبلیغی در این روستا حضور داشت، از سوی اشرار مجذوبانی تهدید به قتل نیز شد.

در پی ضرب و شتم روحانی فوق‌الذکر و توهین به دیگر مقدسات اسلامی توسط اشرار گروه مجذوبان نور، مردم غیور و شهید پرور شهرستان کوار که ۵۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، از این اقدام گستاخانه به شدت متاثر شده و در اقدامی خودجوش و مردمی، تصمیم به راهپیمایی در اعتراض به هتاکان به مقدسات و نظام اسلامی در روز جمعه ۱۱ شهریور ۹۰ در مسیر نمازجمعه این شهر گرفتند.

راهپیمایی خودجوش و مسالمت آمیز مردم کوار حدود ساعت ۱۱:۳۰ از میدان شهدای شهر کوار با حضور حداکثری مردم شروع شد و هنگامی که راهپیمایان به سمت میعادگاه نماز جمعه در حرکت بودند در میانه مسیر، عناصر گروه مجذوبان نور با بستن مسیر راهپیمایی نمازگزاران نماز جمعه کوار و استفاده از انواع سلاح سرد و گرم از جمله اسلحه جنگی، اسلحه شکاری، قمه، چاقو و ... مردم بی پناه و بی دفاع را مورد هجوم قرار دادند و به گلوله بستند که در پی آن چندین نفر از راهپیمایان با سلاح سرد و گرم اعم از جنگی و شکاری، به شدت مجروح و معلول شدند.

۱۲ سال آشوب‌طلبی و اغتشاش‌آفرینی / نگاهی به سوابق ضدامنیتی عناصر دخیل در غائله گلستان هفتم/ مجذوبان؛ گروهکی که می‌خواست همتای داعش و منافقین باشد

همکاری رسانه‌های ضدانقلاب با گروهک مجذوبان در غائله کوار
پس از واقعه روز جمعه ۱۱ شهریور ۹۰ شهرستان کوار، بازوی رسانه‌ای ضدانقلاب به کمک اشرار مجذوبان نور آمد و به قلب واقعیت و وارونه نمایی آن مبادرت کرد. در این زمینه، شبه رسانه بی‌بی‌سی فارسی، مانند همیشه پیشگام بود و اقدام به مصاحبه با فردی به نام «مصطفی آزمایش» عنصر معلوم‌الحال و کاملا امنیتی در لندن، بعنوان یکی از سخنگویان گروه افراطی مجذوبان نور کرد. آزمایش در مصاحبه با بی بی سی فارسی با دروغ پردازی آشکار، اشرار مجذوبان نور را در زخمی کردن مردم کوار بی تقصیر دانست. البته به موازات تحریفات بی بی سی فارسی پیرامون واقعه کوار، سایت مجذوبان نور نیز شایعات و اخبار کذبی را در خصوص حادثه کوار منتشر می‌کرد که این مطالب جعلی بعنوان سند، مورد استفاده شبه رسانه‌های ضدانقلاب نظیر بی بی سی فارسی، جرس، کلمه، رادیو فردا و ... قرار می‌گرفت.

خانه تیمی گروهک در پاسداران تهران و دستور استمرار آشوب در کوار
اما پس از زخمی شدن نمازگزاران شهرستان کوار به دست اشرار مجذوبانی، دنباله‌های این اشرار با استقرار در خانه تیمی خود در خیابان پاسداران تهران، از طریق ابزار‌های ارتباطی نظیر سایت مجذوبان نور و تلفن، مجذوبانی‌های مستقر در شهرستان کوار را مجددا برای آتش افروزی و حمله به مردم با سلاح گرم تحریک کردند؛ همچنین اشرار مجذوبانی مستقر در خانه تیمی پایتخت، طی ابلاغیه‌ای، همه عناصر عضو گروه مجذوبان را برای حمله به شهرستان کوار فراخواندند.

در نتیجه فراخوان آشوب‌طلبانه هسته مرکزی مجذوبان نور مستقر در خانه تیمی تهران، عناصر این گروه مجددا درصدد حمله به مردم شهرستان کوار برآمدند؛ لذا در عصر روز دوشنبه چهاردهم شهریور ۹۰، اشرار مجذوبان نور، در مسیر حمله به مردم کوار به پست ایست و بازرسی این شهرستان حمله کردند و اقدام به مجروح کردن ۵ تن از پرسنل ناجا در این شهرستان کردند.

اقدام مشکوک گروهک مجذوبان در قتل یکی از دراویش برای مظلوم‌نمایی و انحراف اذهان از غائله کوار
عوامل مزدور مجذوبان نور در جریان حمله مجدد روز ۱۴ شهریور به مردم کوار برای مظلوم‌نمایی و منحرف کردن اذهان از جنایت ارتکابی‌شان در روز جمعه ۱۱ شهریور ۹۰، یکی از وابستگان به فرقه دراویش گنابادی را به قتل رساندند و مدارک مستندی در این رابطه نیز وجود دارد؛ تا بدین ترتیب با شرارت تمام و بی رحمی کامل، برای شبه رسانه‌های ضدانقلاب، خوراک خبری و در واقع خبر بزرگ را تولید کنند.

فردای این غائله، در روز سه شنبه ۱۵ شهریور ۹۰، اشرار مجذوبان نور که حالا از حمایت همه جانبه شبه رسانه‌های ضدانقلاب برخوردار بودند، به منزل یک انقلابی در روستای خرمایی شهرستان کوار حمله کردند و با شلیک ۱۷ گلوله، ضمن ایجاد وحشت در میان اهالی روستا، خانواده این فرد انقلابی را نیز تهدید به قتل کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *