نگاهی به سوابق ضدامنیتی عناصر دخیل در غائله گلستان هفتم/ مجذوبان؛ گروهکی که می‌خواست همتای داعش و منافقین باشد

8:11 - 06 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۰۰۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
اوایل دهه ۸۰ بود که عناصر فرقه‌ای مشهور به نام جعلی گنابادی با سرکردگی یک فرد معلوم‌الحال، شروع به تبلیغ و ترویج گزاره‌های باطل و افراط گرایانه خود در برخی از نقاط کشور کردند. آن‌ها در این راستا برای گسترش سازمانی فرقه انحرافی خود، مبادرت به عضوگیری از میان عناصر مستعد اقدامات ضدامنیتی کردند.

///////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، فراخوان شورش و آشوب مسلحانه، تهدید جانی و امنیت مردم، صدمه رساندن به اموال عمومی، تشویش اذهان، توهین به مقدسات، اهانت به علماء و مسئولین نظام، سیاه نمایی علیه کشور، ارتباط گیری با رسانه‌های معاند در آنسوی مرزها، همراهی با جریان فتنه و ... این‌ها تنها بخشی از سرفصل‌های اقدامات یک گروهک تبهکار طی ۱۲ سال اخیر است؛ گروهکی موسوم به «مجذوبان نور» که از دل فرقه‌ای با عنوان دراویش گنابادی متولد شده و اقدامات آشوب‌طلبانه و مخربانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

قصد دارد طی سلسله گزارشاتی، به بررسی زوایای اقدامات ضدامنیتی عناصر گروهک «مجذوبان نور» بپردازد.

با شرح مفصلی که در این سلسله گزارش‌ها قید می‌شود، چند نکته پیرامون گروهک مجذوبان آشکار می‌شود:

فرقه‌ای با ماهیت قبیله‌گرایانه
نخست ماهیت قبیله‌ای این گروهک آشوب‌طلب و ضدامنیتی است؛ در واقع در این گروهک عضو گیری بر اساس روابط خانوادگی و فامیلی است؛ البته نه از این حیث که ورود به این گروهک محدودیت دارد، بلکه از این جهت که اساسا تفکر افراط گرایانه و رادیکالیسم حاکم بر این گروهک، عامل دافعه‌ای است؛ بنابراین روابط نسبی و سببی عناصر عضو گروهک آشوب‌طلب و ضدامنیتی مجذوبان و نقش آفرینی آن‌ها در اغتشاشات متعدد گواهی بر ماهیت فرقه گرایانه و قبیله گرایانه این گروهک است.

ازدواج‌های تشکیلاتی در گروهک مجذوبان
نکته دیگر در مورد گروهک آشوب‌طلب و ضدامنیتی مجذوبان، ازدواج‌های تشکیلاتی در این گروهک به سَبک گروهک‌های تروریستی دهه ۶۰ است؛ این امر نیز ناشی از نوع تفکر بسته و متصلب حاکم بر آن است.

نکته دیگر در مورد عناصر گروهک آشوب‌طلب و ضدامنیتی مجذوبان، اصرار عناصر این گروهک به انجام اقدامات ضدامنیتی است؛ به طوری که بسیاری از عناصر گروهک مجذوبان که در غائله‌های ضدامنیتی این گروهک در سال‌های دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ حضور داشتند، در آشوب‌های ضدامنیتی زمستان ۹۶ گروهک نیز نقش آفرینی کردند و مسئولیت ویژه‌ای را در هدایت اغتشاشات و تهدید امنیت مردم داشتند.

عضوگیری گروهک مجذوبان از میان عناصر مستعد اقدامات ضدامنیتی
اوایل دهه ۸۰ بود که عناصر فرقه مدعی صوفی‌گری  با سرکردگی یک فرد معلوم‌الحال، شروع به تبلیغ و ترویج گزاره‌های باطل و به شدت افراطی خود در برخی از نقاط کشور کردند. آن‌ها در این راستا برای گسترش سازمانی فرقه انحرافی خود، مبادرت به عضوگیری از میان عناصر مستعد اقدامات ضدامنیتی کردند. عناصری که چندی بعد، گروهک مجذوبان را از دل فرقه گنابادی تشکیل دادند و انواع و اقسام اقدامات شرارت آمیز و ضدامنیتی را علیه مردم ترتیب دادند.

فراخوان‌های آشوب‌طلبانه
عناصر گروهک مجذوبان که به تدریج زمام امور افراطیون مدعی درویشی را در دست گرفتند، برای پیشبرد اغراض شوم خود، اقدامات ضدامنیتی مشخصی را انجام می‌دادند؛ آن‌ها در نخستین گام ضمن انتشار اکاذیب برای تهییج فرقه‌ای، اقدام به صدور فراخوان برای آشوب و اغتشاش می‌کردند. این فراخوان‌ها عمدتا در مناطقی صادر می‌شد که از منظر گردانندگان گروهک مجذوبان، عناصر میدانی این گروهک به لحاظ تجهیزاتی و انگیزشی، آماده اقدامات ضدامنیتی علیه مردم هستند.

آشوب‌ها و اغتشاشات عناصر میدانی و اصطلاحا چماقداران گروهک مجذوبان که در نتیجه فراخوان‌های صادره از جانب سرکردگان این گروهک صورت می‌گرفت عمدتا به حمله به اماکن دولتی و مذهبی (مانند ساختمان فرمانداری و مسجد) و حمله به مردم و ضرب و جرح و حتی کشتار آن‌ها ختم می‌شد.

اغتشاشاتی که منجر به کشته شدن مردم عادی توسط عناصر گروهک مجذوبان می‌شد
شهر‌های قم، کرج، بروجرد، اصفهان، شهرکرد، سروستان و کوار فارس، از جمله مناطقی بودند که طی سال‌های دهه ۸۰، محل اغتشاش‌آفرینی عناصر گروهک مجذوبان بودند. اغتشاشاتی که بعضا منجر به کشته شدن مردم عادی توسط عناصر تبهکار گروهک مجذوبان می‌شد.

طی گزارشات منتشره در روز‌های بعدی، پیرامون آشوب آفرینی‌ها و اغتشاش‌گری‌های عناصر گروهک مجذوبان در سال‌های دهه ۸۰ در هر یک از شهر‌های مورد اشاره، به تفصیل مطالبی را شرح می‌دهیم.

اما اقدامات ایذایی و تخریبی عناصر گروهک مجذوبان، تنها به تهدید امنیت مردم، خلاصه نمی‌شد. عناصر این گروهک در مقاطع مختلف، ضمن همکاری با دول خارجی و دشمن، با دروغ پردازی و تهیه خوراک تبلیغاتی نزد افکارعمومی جهان چهره کشورمان را مخدوش می‌کردند تا در نهاد‌های بین المللی که ابزاری در دست کشور‌های استعمارگر می‌باشد علیه نظام اسلامی پرونده سازی کنند.

در گزارشات بعدی نیز به این وجه و سایر وجوه، اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی گروهک مجذوبان خواهیم پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *