سلطانی‌فر: تنهاخواسته ما از فدراسیون‌ها کسب سهمیه نیست/ باید در همه رویداد‌های حساس متمرکز شویم

13:59 - 05 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۹۸۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: باید در همه رویداد‌های حساس متمرکز شویم تا با بهترین شرایط سهمیه‌ها را بدست آوریم و بهترین نتیجه‌ها را بگیریم.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک، برگزاری جلسات مستمر را برای برنامه ریزی به منظور حضور قدرتمندانه در بازی‌های المپیک و پارالمپیک مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با هدف نتایج خوب و پیگیری برای اردو‌های آمادگی، تجهیزات و تدارکات برنامه ریزی را از هم اکنون آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: بازی‌های داخل سالن آسیا، بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی، همچنین بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ را برای حضور مقتدرانه در رویداد‌های مهم المپیک و پارالمپیک سپری کردیم، چرا که آوردگاه المپیک آوردگاه مهم و حساسی است که ۲۰۰ کشور رقابت دارند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش فرآیند کسب سهمیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه که فرایند سهمیه‌ها در پروسه زمانی ۱.۵ تا ۲ ساله رخ می‌دهد، باید در همه رویداد‌های حساس متمرکز شویم تا با بهترین شرایط سهمیه‌ها را بدست آوریم و بهترین نتیجه‌ها را بگیریم.

سلطانی‌فر در ادامه به نتایج کاروان‌های ورزشی ایران در تاریخ بازی‌های المپیک اشاره و خاطرنشان کرد: در طی ۱۶ دوره حضور در بازی‌های المپیک به ۱۸ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۹ برنز دست یافتیم که ۴ مدال طلا مربوط به بازی‌های المپیک در قبل از سال‌های پیروزی انقلاب بوده و ۱۴ مدال طلا را در ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آوردیم که بهترین نتیجه هم مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که ۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز به ارمغان آمد و در المپیک ریو هم ۳ طلا، ۱ نقره و ۴ برنز بدست آمد.

وی نسبت به مدال‌آوری رشته‌هایی نظیر کاراته، شمشیربازی، تیراندازی و قایقرانی و جودو در کنار چهار رشته دیگر ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: در دوومیدانی هم می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌های این رشته بویژه در ماده‌های نیمه استقامت به تعداد مدال‌های بیشتری کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر برنامه ریزی به منظور حضور قدرتمندانه در بازی‌های المپیک و پارالمپیک را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با تلاش و برنامه ریزی از هم اکنون می‌توانیم نتایج خوب و آبرومند بگیریم و تنهاخواسته ما فدراسیون‌ها کسب سهمیه نیست، بلکه تلاش برای رفتن روی سکو المپیک است



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *