پشت پرده ارسال بسته‎های مشکوک برای شخصیت‎های سیاسی آمریکا؛ تشدید اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸

21:40 - 05 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۹۷۱
بیانیه‌های منتشر شده از سوی رئیس جمهور آمریکا در ۴۸ ساعت گذشته نشان دهنده تمایل دونالد ترامپ به نقض اصول اساسی و تشویق خشونت سیاسی است.
به گزارش گروه بین الملل ، بیانیه‌های منتشر شده از سوی دونالد ترامپ در ۴۸ ساعت گذشته نشان دهنده تمایل رئیس جمهور آمریکا به نقض اصول اساسی و تشویق خشونت سیاسی است.

پایگاه آتلانتیک در گزارشی نوشته است: با ارسال بمب‌های پستی برای ساختمان شبکه خبری سی. ان. ان، جورج سوروس، جیمز کلپر، باراک اوباما، هیلاری کلینتون و شماری دیگری از دموکرات‎ها و منتقدین سرشناس رئیس جمهور، تئوری «پرچم دروغین» به سرعت نقش اصلی در تجزیه و تحلیل ماجرا را یافت. براساس این تئوری این اقدام در راستای بی اعتبار کردن رئیس جمهور و حزب متبوعش انجام شده است.
 
 
رئیس جمهوری که خشونت سیاسی را نادیده می‌گیرد؛ تشدید اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸

این نظریه با دستگیر شدن مظنون و خودروی ون سراسر پوشیده از تبلیغات ترامپ وی بیش از پیش جان گرفت.
 
 

در ادامه گزارش آمده است: تئوری پرچم دروغین  ۲۴ اکتبر توسط راش لیمبا مجری مشهور و سرشناس آمریکایی نیز تائید شد و شکل همگانی تری به خود گرفت. وی با ادعای تلاش مکرر دموکرات‌ها برای متهم ساختن جمهوری خواهان به خشونت طلبی، ارسال بمب به افراد مذکور را نیز تلاشی در راستای برافراشتن پرچمی دروغین دانست. لیمبا تنها کسی نبود که این تئوری را از حاشیه نظرات مختلف درخصوص این ماجرا به مرکز همه اظهارنظر‌ها آورد. مولی همینگوی یکی از مدافعان برجسته ترامپ در تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی نیز در توییتی با مقایسه این اتفاق با حادثه ۱۱ سپتامبر، به تئوری پرچم دروغین دامن زد.
 
 
رئیس جمهوری که خشونت سیاسی را نادیده می‌گیرد؛ تشدید اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸

همان روز عصر حساب کاربری ناشناسی توییتی مشابه توییت دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ منتشر کرد. این حساب کاربری ادعا کرده بود بمب‌های جعلی قصد دارند با ترساندن مردم بر رای آنان تاثیر بگذارند.

تا این که در نهایت نظریه پرچم دروغین صبح ۲۶ اکتبر توسط ترامپ با انتشار توییتی مبنی بر تلاش‌های هدفمند برای کُند کردن حرکت رو به پیش جمهوری خواهان در انتخابات آتی تایید شد. وی جمهوری خواهان را به رای دادن فراخواند.
 
در این رابطه: ارسال بسته ای مشکوک ایستگاه رادیویی WMAL در آمریکا 

به زعم این گزارش عدم همدردی ترامپ با کسانی که بمب‌ها برایشان ارسال شده است، نشان دهنده این است که چه این تئوری درست باشد چه نه، این افراد اهداف واقعی بودند. ورای هویت و انگیزه ارسال کننده بمب، این افراد هدف بمب‌ها بوده و در معرض خطر قرار گرفته بودند.
 
 
رئیس جمهوری که خشونت سیاسی را نادیده می‌گیرد؛ تشدید اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸

این در حالی است که ترامپ روز ۲۴ اکتبر در جریان گردهمایی انتخاباتی در ویسکانسین ضمن محکومیت لفظی خشونت‌های سیاسی، این اقدام را نوعی "بمباران آزادی" خوانده و خواستار "مشارکت همراه با صلح و دوستی و یکپارچگی در انتخابات" شده بود. اما در آن شرایط نیز از حمله به رسانه‌ها خودداری نکرده و گفت: رسانه‌ها مسئولیت ایجاد یکپارچگی مدنی و متوقف کردن خصومت بی پایان و دائمی حملات و داستان بافی‌های منفی و حملات دروغین را برعهده دارند.

این در حالی بود که مایک پنس معاون رئیس جمهور در بازتوییت ترامپ ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد که چنین اقداماتی جایگاهی در آمریکا ندارند و خواستار پاسخ سریع نهاد‌های مسئول شد.

اما ترامپ صبح پنجشنبه با انتشار توییتی دیگر -در یک ساعتی که تنها بود- به احساسات منفی دامن زده و مدعی شد اخبار جعلی بخش بزرگی از ناراحتی و خشم‌های موجود در جامعه آمریکا هستند. وی این اقدام بد و نفرت انگیز را ورای توصیف دانست.
 
 
رئیس جمهوری که خشونت سیاسی را نادیده می‌گیرد؛ تشدید اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸
 

گزارش در ادامه می‌نویسد به نظر می‌رسد این نظریه مورد توجه ترامپ قرار گرفته و وی از هر فرصتی برای دامن زدن به آن غفلت نمی‌کند. مردم با در نظر داشتن صحبت‌های ترامپ، دعوت وی به خشونت، رفتار وی و طرفدارانش در ۴۸ ساعت گذشته تنها به یک نتیجه می‌رسند: فقدان همدردی وی با افراد مورد هدف قرار گرفته و سرزنش قربانیان تروریسم به خاطر هدف قرار گرفته شدن، عزم قطعی برای تبرئه کردن رئیس جمهور از عواقب رفتار‌هایش و کوتاهی کاخ سفید در پذیرش نظریه پرچم دروغین و وارد کردن آن به سبک زندگی آمریکایی.
 
 
رئیس جمهوری که خشونت سیاسی را نادیده می‌گیرد؛ تشدید اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸

تنها هشت روز پیش بود که ترامپ یکی از اعضای حزب جمهوری خواه کنگره را به دلیل ضرب و شتم یک خبرنگار بدون هیچگونه مجادله و دروغ گفتن درباره این ماجرا به پلیس تحسین کرد. اکنون ترامپ ادعا می‌کند که ارسال بمب‌ها به افراد منتقد وی پرچم دروغینی است که منتقدان و مخالفانش سعی دارند با آن، وی را مورد سرزنش قرار دهند. این فقط موضع ترامپ نیست بلکه از سوی بسیاری از مدافعان و حامیان وی نیز مطرح می‌شود.
 
 

به نظر می‌رسد آن چه در این ماجرا بیش از هر چیز دیگر باید مورد توجه قرار گیرد، نه به خطر افتادن آنچه آزادی خوانده می‎شود بلکه آشکار شدن اختلافات درونی در آمریکاست. اگرچه این بمب‌ها منفجر نشدند و حتی درباره قدرت انفجار آن‌ها نیز تردید‌های جدی وجود دارد، اما توانستند به اختلافات دموکرات‌ها و رئیس جمهور آمریکا دامن بزنند و در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ بیش از مداخله ادعایی آمریکا مبنی بر کشور‌های خارجی در نتایج انتخابات و حتی میزان مشارکت مردم تاثیر بگذارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *