رشد ۲۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

12:02 - 05 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۹۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
طی ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۳.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار از کشور صادر شده است.

رشد ۲۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذاییبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از تجارت خارجی کشور، در نیمه نخست امسال مجموع صادرات غیرنفتی کشور به بیش از ۵۶ میلیون و ۶۴۴ تن کالا رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳.۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ همچنین در این مدت ۱۶ میلیون و ۲۲۰ تن کالا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۹.۳ درصد کم شد.

همچنین از نظر ارزشی، در ۶ ماه نخست امسال در مجموع بیش از ۲۳ میلیارد دلار کالا از ایران صادر و در مقابل ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار کالا وارد کشور شد تا تراز تجاری مثت ۹۴۰ میلیون دلاری ثبت شود.

بر این اساس طی ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۳.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۷ درصد و ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
طی ۶ ماهه امسال، گل و گیاه ۲۵۳ میلیون دلار، خشکبار ۴۸۸ میلیون دلار، محصولات حیوانی، ۳۱۵ میلیون دلار، میوه و تره بار ۵۸۹ میلیون دلار، شیرینی و شکلات ۳۷۰ میلیون دلار و صنایع تبدیلی ۶۲۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده اند.

بر اساس آمار، صادرات گل و گیاه ۴۰ درصد، خشکبار ۱۰.۵ درصد، محصولات حیوانی ۲۵ درصد، میوه و تره بار ۶۳ درصد، شیرینی و شکلات ۲۸ درصدصنایع تبدیلی ۳۶ درصد رشد داشتند.

مهمترین اقلام صادراتی در بخش کشاورزی طی ۶ ماهه نخست امسال شامل پسته و مغز پسته، خرما، آبزیان، محصولات حیوانی، نان شیرینی و شکلات، شیرینی جات بدون کاکائو، گوجه فرنگی، هندوانه، زعفران، انواع کمپوت و کنسرو، رب گوجه فرنگی، انواع کنسانتره و آبمیوه و محصولات لبنی بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *