توافق سئول و پیونگ‌یانگ برای برچیدن ۱۱ پست نگهبانی مرزی تا اواخر نوامبر

10:39 - 05 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۸۷۹
خبرگزاری شنهوا گزارش داد کره شمالی و کره جنوبی روز جمعه توافق کردند که تا اواخر ماه نوامبر ۱۱ پست نگهبانی در مناطق مرزی را جمع آوری کنند.
توافق سئول و پیونگ‌یانگ برای برچیدن ۱۱ پست نگهبانی مرزی تا اواخر نوامبربه گزارش گروه بین الملل و به نقل از شینهوا، خبرگزاری شنهوا گزارش داد کره شمالی و کره جنوبی روز جمعه توافق کردند که تا اواخر ماه نوامبر ۱۱ پست نگهبانی در مناطق مرزی را جمع آوری کنند.

این توافق پس از برگزاری مذاکرات عمومی مقامات نظامی ۲ کشور در «تونگی لگاک» ساختمان متعلق به کره شمالی در روستای پانمونجوم در نقطه صفر مرزی بین ۲ کره حاصل شد.

نمایندگان نظامی ۲ طرف در پایان مذاکرات در بیانیه‌ای مشترک از موافقت کره شمالی و کره جنوبی برای عقب نشینی نیرو‌ها و تجهیزات و برچیدن ۱۱ پست نگهبانی تا پایان ماه نوامبر خبر دادند.

سئول و پیونگ یانگ در مذاکرات نظامی پیشین خود بر برچیدن پست‌های نگهبانی از منطقه غیرنظامی شده، موافقت کرده بودند. این پست‌های نگهبانی در پایان جنگ کره ۵۳-۱۹۵۰ و به منظور جدا کردن کره شمالی و جنوبی احداث شده بودند.

در این بیانیه آمده است ۲ کره بر برگزاری مذاکرات در سطح کارشناسی در راستای جمع آوری کلیه پست‌های نگهبانی در مناطق مرزی توافق کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *