ادامه عملیات نیرو‌های یمنی برای تامین امنیت مهم‌ترین پایگاه انصارالله؛ مواضع مزدوران و نظامیان عربستانی در جنوب استان عسیر در هم کوبیده شد

19:48 - 04 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۸۰۱
براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های ویژه یمنی در نزدیکی گذرگاه مرزی «علب» در جنوب استان عسیر صورت گرفت و در ادامه اطلاعات لازم در اختیار یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ، گروهی از نیرو‌های ویژه یمنی در یک عملیات دقیق در استان «عسیر» در جنوب عربستان موفق شدند تجمع نظامیان سعودی و نیرو‌های شورشی را شناسایی و رصد کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های ویژه یمنی در نزدیکی گذرگاه مرزی «علب» در جنوب استان عسیر صورت گرفت و در ادامه اطلاعات لازم در اختیار یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

به گفته منابع میدانی، یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای پس از دریافت اطلاعات به سرعت وارد عمل شدند و تجمع نیرو‌های شورشی و نظامیان عربستانی را در جنوب استان عسیر هدف قرار دادند.

به گزارش میزان، ۶۰ تن از نظامیان سعودی و مزدوران این رژیم در جریان این عملیات دقیق کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی هم به تجهیزات نظامی آنان در این محور وارد آمد.

از منطقه «مجازه» در جنوب استان عسیر خبر می‌رسد، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های شورشی انجام دادند و موفق شدند در این منطقه پیشروی کنند.

نیرو‌های یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته در این محور موفق شدند تعدادی از پایگاه‌های نظامی و بلندی‌ها را در منطقه «مجازه» تحت کنترل خود دربیاورند و مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی به غنیمت بگیرند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۵۰ تن از نیرو‌های شورشی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ در حال حاضر، نیرو‌های یمنی درصدد هستند مواضع خود را در این نقاط تثبیت کنند و عملیات آزادسازی مناطق حومه را هم آغاز کنند.

به گزارش میزان، حدود ۳۵ درصد از منطقه «مجازه» در جنوب استان عسیر عربستان به کنترل نیرو‌های یمنی درآمده است؛ نیرو‌های یمنی در تلاش هستند با سیطره بر مناطق جنوب استان عسیر، امنیت مناطق شمالی استان صعده را به طور کامل تامین کنند.

در حال حاضر با پیشروی‌های به دست آمده در جنوب استان عسیر، نیرو‌های مزدور در شمال‌ترین بخش استان صعده (منطقه باقم) به محاصره درآمده اند؛ استان «صعده» مهم‌ترین پایگاه نیرو‌های انصارالله در یمن به شمار می‌آید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *