تشکیل کارگروه ویژه بررسی عفو عمومی در دادگستری استان سمنان عملیاتی شد

10:07 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۷۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سمنان گفت: در پی صدور فرمان عفو گسترده محکومان از سوی مقام معظم رهبری، تشکیل کارگروه ویژه بررسی عفو عمومی در دستگاه قضایی استان عملیاتی شد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی از ایجاد کارگروه بررسی شرایط مشمولین عفو عمومی گسترده مقام معظم رهبری در 2 بخش شعب تحقیق و محاکم قضایی و اجرای احکام ویژه متهمان و محکومان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در پی صدور فرمان عفو گسترده برای محکومان و متهمان از سوی مقام معظم رهبری هم زمان با چهل و پنجمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تشکیل کارگروه ویژه بررسی عفو عمومی در دستگاه قضایی استان سمنان عملیاتی شد.

عبدالهی افزود: در نشست بهمن ماه سال جاری شورای قضایی استان ها با رئیس قوه قضاییه و شورای عالی قضایی به ابتکار و تجربه موفق دستگاه قضایی استان سمنان در اعمال هدفمند ارفاقات قانونی در 2 بخش جلوگیری از صدور مصادیق متفاوت در آرای قضایی، پرونده های اغتشاشگران به یکی از قضات صلاحیت دار به منظور اعمال مجازات های جایگزین حبس ارجاع شد.

بیشتر بخوانید:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مبنای اعلام عفو از طرف رهبر انقلاب عمل به احکام الهی بوده است

وی به پیش بینی نحوه برخورداری افراد واجد شرایط در خصوص عفو عمومی صادره اشاره و تصریح کرد: با تهیه و ابلاغ دستورالعمل ایجاد رویه واحد در خصوص اعمال ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط به روسا و دادستان های سراسر استان سمنان بازبینی پرونده ها در حال انجام و با پیش بینی اعلام فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بنا به سنوات گذشته، قصد داریم طیف گسترده ای از محکومان و متهمان دارای شرایط قانونی مشمول شوند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: برای اجرای عفو پیشنهادی رئیس قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به روسا و دادستان های سراسر استان سمنان اعلام شد، با تشکیل هیات بازرسی و شناسایی پرونده های مشمولان عفو عمومی صادره در دو بخش شعب دادسرا و دادگاه ها در اوقات ویژه و خارج از نوبت پرونده های مشمولان شناسایی و از سوی دیگر با استقرار مقامات قضایی مربوطه، مدیران زندان ها، مسئولان اجرای احکام در زندان ها به صورت شبانه روزی به بازبینی پرونده های واجدین شرایط پرداخته و بازگشت شرافتمندانه محکومان و متهمان به جامعه و خانواده شان فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پالایش پرونده های اجرای احکام کیفری در دستور کار دستگاه قضایی استان است و امید است با اعمال این عفو عمومی بخش قابل توجهی از پرونده های افراد دارای شرایط، تعیین تکلیف قانونی شود.

عبدالهی افزود: نگاه محبت آمیز رهبر معظم انقلاب، در عفو عمومی به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ناظر بر محکومان و متهمان است و سعی داریم حلاوت طعم شیرین دستور صادره با اجرای آن تا ۲۲ بهمن سال جاری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *