افتتاح هم‌زمان ۱۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سراسر کشور

20:11 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۱۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
۱۶ هزار طرح اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور، امروز به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح شد.

خبرگزاری میزان_ مراسم افتتاح هم‌زمان ۱۶ هزار طرح اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور، به صورت ارتباط تصویری با محوریت شهرستان قرچک تهران، با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه در دولت اقدامات بسیار خوبی برای اشتغال‌زایی انجام شده، اظهار کرد: امروز با توجه به اینکه دولت وعده داده بود یک میلیون شغل ایجاد کند این مهم تحقق یافته است و بالاتر از وعده حرکت می‌کنیم، در آینده بسیار نزدیک کنترل تورم نیز در حال انجام است و مردم به زودی آن را درک خواهند کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه افزود: با تلاش‌هایی که دولت در حوزه صنعت و اشتغال داشته به جرات می‌توان گفت که در حوزه اقتصادی رو به رشد هستیم.

ایجاد بیش از ۴۸ هزار شغل

منصوری با قدردانی از صندوق کارآفرینی امید برای تلاش در حوزه اشتغال‌زایی صنعتی گفت: امروز این ۱۶ هزار طرح اشتغال‌زایی که افتتاح شد باعث ایجاد ۴۸ هزار ۳۰۹ شغل در کشور می‌شود. در صندوق کار آفرینی امید، از منابع به بهترین شکل استفاده می‌شود و در واگذاری اعتبارات دقت‌های زیادی انجام می‌گیرد تا در مسیر خود هزینه شود.

وی ادامه داد: راه نجات کشور مشاغل کوچک و‌ خرد است، اگر به دنبال مشاغل بزرگ باشیم شکست خواهیم خورد، اساسا دامنه اشتغال‌زایی، مشاغل کوچک و خرد است، دولت به مسائل شغل و اشتغال نگاه ویژه دارد.

منصوری گفت: درحالی که دشمنان نظام به کم‌توجهی به زنان را در طبل می‌کوبند و با استفاده از رسانه‌های معلوم‌الحال در خیال جریان‌سازی و تفرقه هستند، ۳۲ درصد اعتبارات صندوق کار آفرینی امید را بانوان دریافت کردند و این زنان به عنوان کارفرما هستند. همچنین ۴۷ درصد شاغلان در این طرح‌ها را در کشور بانوان عزیزمان تشکیل می‌دهند.

بهره‌مندی سراسر کشور از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

نعمت‌اله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این آیین با اشاره به رسالت صندوق در حمایت از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط گفت: صندوق کارآفرینی امید به دنبال ایجاد کسب‌و‌کاری‌ است که ایجاد اشتغال بالاتر و سرمایه‌گذاری پایین‌تری را همراه داشته باشد.

رضایی در ادامه افزود: از ابتدای امسال توزیع منابع صندوق در کشور بر اساس شاخص‌هایی تعریف شده است؛ به طوری که هم اکنون مردم در کل پهنه سرزمینی از تسهیلات صندوق بهره‌مند شدند.

حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان

وی با اشاره به حمایت صندوق از طرح‌های کسب‌و‌کار دانش‌بنیان اظهار کرد: در یک سال اخیر بیش از ۳۷ هزار طرح کارآفرینی از تسهیلات صندوق به میزان کلی ۶ هزار میلیارد تومان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: از این میزان طرح، بخشی به کسب‌و‌کارهای نیمه‌فعال و تعطیل اختصاص یافته است که با راه‌اندازی مجدد این طرح‌های خاموش، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۱۱ هزار شغل ایجاد شود.

افتتاح ۱۶ هزار طرح کسب‌و‌کار در دهه فجر

رضایی در خصوص افتتاح طرح‌های کسب‌و‌کار امروز هم گفت: امروز در سراسر کشور ۱۶ هزار طرح کسب‌و‌کار خرد، کوچک و متوسط صندوق کارآفرینی به بهره‌برداری رسید که برای این تعداد طرح بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شده است.

وی افزود: در شهرستان قرچک امروز یک واحد تولیدی کیف و صنایع نساجی در شهرک صنعتی این شهرستان با اعتبار ۳ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری رسید که برای بیش از ۲۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شده است.

در آیین افتتاح امروز، طرح‌های اشتغال‌زایی ۵ استان دیگر از جمله چهارمحال‌وبختیاری، اردبیل، خراسان شمالی، لرستان و هرمزگان هم با دستور معاون اجرایی رییس‌جمهور به صورت ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *