علما باید مستقل باشند به گونه‌ای که دیگران هم بدانند که حوزه استقلال دارد

11:43 - 03 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۵۸۳
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: استقلال حوزه خیلی مطلب مهمی است و زندگی علمای سلف هم بر همین اساس بوده است و علما باید مستقل باشند به گونه‌ای که دیگران هم بدانند که حوزه استقلال دارد.
سیره علمای سلف بر استقلال حوزه بوده است/ لزوم توجه ویژه به آموزش تفسیر و حدیثبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، ضمن تاکید بر میراث ولایت و توجه حضرت، ولی عصر (عج) به حوزه گفت: حوزه علمیه متعلق به حضرت ولی عصر (عج) و امانت در دست شما‌هاست، که باید در جهت حفظ آن تلاش کنید، و الحمدلله شما هم برای همین امر آماده خدمت هستید.

این مرجع تقلید با اشاره به هویت حوزه و سیره‌ی علمای سلف در مدیریت حوزه افزود: حوزه محاسن بزرگی دارد که باید این محاسن بزرگ و هویت حوزه محفوظ بماند و نباید خدشه‌ای به آن وارد شود و علمای بزرگ سلف ما آن هویت را نگه داشته اند و میراث آن‌ها هستند..

وی اظهار داشت: استقلال حوزه خیلی مطلب مهمی است و زندگی علمای سلف هم بر همین اساس بوده است و علما باید مستقل باشند به گونه‌ای که دیگران هم بدانند که حوزه استقلال دارد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح و دروس حوزه گفت: در کنار مسائل فقه و اصول که باید در حوزه باشد؛ باید آموزش تفسیر و حدیث که بر اساس امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام است، مورد توجه جدی قرارگرفته و احیاء شود به طوری که طلاب به این مسائل تسلط داشته باشند.

این مرجع تقلید در پایان ضمن تشکر از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: امیدوارم که کار‌ها و زحمات شما برای حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و موجب رضایت آن حضرت باشد و در مقاصد خود به درجات عالی نائل شوید.

طبق گزارش حوزه، در ابتدای این دیدار آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تشکر از هماهنگی صورت گرفته بابت این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه پرداخت.

سپس آیت الله علیرضا اعرافی عضو شورای عالی و مدیر حوزه‌های علمیه، گزارشی از فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ارائه داد

در ادامه این جلسه نیز سایر اعضای شورای عالی حوزه به ارائه نقطه نظرات و مباحث مطرح در شورای عالی حوزه پرداختند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *