عفو اخیر در وفاق ملی و حس خوب مردم تاثیر مثبتی می‌گذارد

14:34 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۶۲۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
یک چهره نام‌آشنای فرهنگی با بیان اینکه ترویج عفو و بخشش در جامعه می‌تواند میزان خشم را کاهش دهد گفت: عفو گسترده‌ای که رهبر انقلاب فرمودند بسیار انسان را خوشحال می‌کند و به نظرم این طور خوشحالی‌ها می‌تواند در وفاق ملی و حس خوب مردم تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

حجت السلام و المسلمین شهاب مرادی در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر از متهمان و محکومان بیان کرد: اساسا مهربانی و عفو در هر سطحی در جامعه تأثیر بسیار مثبت و خوبی دارد و این مهربانی به نظرم نیاز جامعه است و بسیار مؤثر و پربرکت خواهد بود ان‌شاءالله.

مرادی افزود: شاید خیلی‌ها خواستار برخورد قاطعانه با همه مجرمین در سطوح و موضوعات مختلف باشند. ما که با مردم سر و کار داریم می‌بینیم بسیاری از افراد جزاهای بسیار زیاد را توصیه می‌کنند. البته خیلی از این مباحث خارج از قانون است و ریشه در خشم و غضب افراد دارد.

وی با بیان اینکه ترویج عفو و بخشش در جامعه می‌تواند این میزان از خشم را کاهش دهد ادامه داد: این عفو گسترده‌ای که رهبر انقلاب فرمودند بسیار انسان را خوشحال می‌کند و به نظرم این طور خوشحالی‌ها می‌تواند در وفاق ملی و حس خوب مردم تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

مرادی اظهار داشت: به نظر می‌رسد لازم است تا کارشناسان قضایی و حقوقدانان و افرادی که در حوزه جهان‌شناس و روانشناسی اجتماعی کار می‌کنند، درباره این اتفاق و تأثیر آن صحبت کنند. رسانه‌ها نیز به این بپردازند تا تبیین شود. ان‌شاءالله خداوند سایه رهبر حکیم انقلاب را مستدام بدارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *