رفع مشکل یک شرکت خودروسازی در اصفهان با ورود دستگاه قضایی/ ادامه همکاری 500 نفر نیروی کار با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی

8:07 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۹۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مشکل یک واحد صنعتی در استان اصفهان با 500 نیروکار با ورود دستگاه قضا حل شد.

خبرگزاری میزان-  تاکنون مسائل و مشکلات ۱۰هزار و ۲۵۹واحد تولیدی کشور با کمک و حمایت‌های دستگاه قضایی مرتفع شده است که در کنار این موضوع با حمایت دستگاه قضایی شاهد احیای ۵۲۸ واحد تولیدی تعطیل شده در کشور بوده ایم؛ این جملات بخش‌هایی از سخنان علی جمادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست روز (دهم بهمن ماه)ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین است.  

در جلسات منظم و مکرر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه که در تهران با ریاست معاون اول دستگاه قضایی و در دادگستری استان‌ها به ریاست روسای کل آنها برگزار می شود، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی به طور مستمر رصد و پیگیری می‌شود تا چرخ دنده های هیچ واحد تولیدی و صنعتی در کشور از حرکت و توسعه باز نماند.  

 غیر از رسیدگی به مشکلات واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی، رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با توجه به شعار سال  در دستورکار مسئولان قضایی سراسر کشور قرار گرفته است. سرکشی مداوم مسئولان قضایی در تهران و سایر استان‌ها از این شرکت‌ها خود گواه مهمی بر این مدعاست.

 همه ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون، در ستاد اقتصاد مقاومتی کل و دادگستری استان‌ها برای حل مسائل و مشکلات تولیدکنندگان بسیج شده و دستگاه قضایی مصمم به رفع هم و غم واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور است.

ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان در این راستا یکی از ستادهای فعال است که تاکنون باعث جلوگیری از بیکاری تعداد زیادی از کارگران در سطح این استان شده است؛ چنانچه با اقدامات انجام شده در این ستاد مجموعه کارکنان شرکت دیار خودرو به محل کار خود بازگشته و مشغول به فعالیت هستند.

محمد تقی خانلو، مدیر عامل شرکت دیار خودرو در گفت‌وگو با میزان، با تشکر از مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان در رفع مشکلات این شرکت گفت: مشکلی که بواسطه آن به دادگستری مراجعه کردیم، مشکلات در رابطه با بانک‌های طرف قرار داد بود.

وی افزود: پیرو مراجعه مان به ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان، جلساتی با حضور اعضای دستگاه قضایی استان و سایر نمایندگان دستگاه های ذیربط تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت دیار خودرو اضافه کرد: معاون قضایی وقت دادستان کل کشور، جناب آقای عمرانی حدود 2 بار از کارخانه دیار خودرو بازدید کرده تا از نزدیک در جریان مشکلات این شرکت قرار گیرد. یکی از این بازدیدها در سال 99 و در دهه مبارک فجر بود و دیدار دوم ایشان در سال 1400 در ماه مبارک رمضان بود.

خانلو با بیان اینکه مشکل ما سال 98 ایجاد شده بود، گفت: بانک شریک ما در کارخانه بود و به نوعی دعوای سهامداری ایجاد شده بود که در همان زمان، دلار به یکباره افزایش قیمت زیادی پیدا کرد و روی روند کاری ما نیز تاثیر زیادی داشت.

وی با بیان اینکه انصافا قوه قضاییه همکاری خوبی برای رفع مشکلات شرکت دیارخودرو داشت،گفت: دادستان گلپایگان و مجموعه اعضای دادگستری استان اصفهان کمک زیادی به رفع مشکلات شرکت داشتند و هیچگاه به درخواست هایی که داشتیم، نه نگفتند. اعضای ستاد بالای 20-30 نامه به ادارات وسازمان‌های مختلف ارسال و جلساتی را با مسئولان ذیربط آنها برگزار کردند.

مدیرعامل شرکت دیار خودرو با بیان اینکه برخورد دادگستری استان اصفهان با ما طوری بود که گویا منتظر بودند، برای حل مشکل مان به آنها مراجعه کنیم، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری بلافاصله پس از مراجعه ما جلسه را تشکیل دادند که این موضوع برای بنده واقعا عجیب و خوشایند بود که به این سرعت رسیدگی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون  500 نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، افزود: با واردات دستگاه‌هایی که در گمرک داریم، بزودی حدود 40 نفر همکار دیگر نیز به این مجموعه صنعتی و اقتصادی اضافه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

از به جریان افتادن کارخانه ورشکسته فولاد تا بازگشت به کار ۵۰۰ کارگر شرکت دیار خودرو

انتهای پیام/


برچسب ها: اصفهان دیارخودرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *