علی دایی به جای گلایه از دستگاه‌های نظارتی سپاسگزار باشد

17:16 - 02 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۳۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ماجرا از این قرار بود که چندی قبل، چندتن از چهره‌های شناخته شده از جمله علی دایی، صادق زیباکلام، الهام پاوه‌نژاد و محراب قاسمخانی و چند چهره شناخته شده دیگر به پلیس آگاهی دعوت شدند تا توضیح دهند که دقیقا با پول‌های جمع آوری شده از مردم چه کرده‌اند؛ دعوتی که گویا به مذاق برخی از آنها خوش نیامد!

آقای علی دایی، شما دیگه چرا؟!به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، "خبر کوتاه بود: سلبریتی‌ها احضار شدند"؛ ماجرا از این قرار بود که چندی قبل، چندتن از چهره‌های شناخته شده از جمله علی دایی، صادق زیباکلام، الهام پاوه‌نژاد و محراب قاسمخانی و چند چهره شناخته شده دیگر به پلیس آگاهی دعوت شدند تا توضیح دهند که دقیقا با پول‌های جمع آوری شده از مردم چه کرده‌اند؛ دعوتی که گویا به مذاق برخی از آنها خوش نیامد!

فلش بک به عقب: نماینده مردم زلزله زده کرمانشاه چندین بار مصاحبه کرده و گفته پول‌هایی که مردم برای مردم کرمانشاه به سلبریتی‌ها دادند معلوم نیست که هم اکنون کجاست! علاوه بر اظهار نظر این نماینده، مسئولان دیگری نیز اظهاراتی با مضمون جمله فوق را بیان کردند.

علاوه بر این، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در اظهارنظری قابل تامل گفته بود: "تنها یک نفر در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اقداماتی را انجام داده است و دیگر افرادی که برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده مبالغی را جمع‌آوری کرده بودند، اقدام خاصی انجام نداده‌اند. "

بعد از این دعوت علی دایی آقای گل فوتبال، با دلخوری نوشت"آخر و عاقبت یازده ماه تلاش شبانه روزی برای ساخت و ساز خانه‌های مردم زلزله زده کرمانشاه: احضار به آگاهی. " علی دایی در اظهار نظر دیگری، امروز گفته "به دادسرا نمی‌رود. "

هیچکس منکر زحمات و میزان محبوبیت علی دایی نیست، اما در این خصوص چند نکته قابل تامل است:

اول اینکه: نگارنده اطمینان دارد که اگر علی دایی مبلغی را از حساب خود به آن ۱۱ میلیاردی که مردم برای کمک به مردم کرمانشاه به حساب او واریز کردند اضافه نکند قطعا حتی در ذهنش هم خطور نمی‌کند که مبلغی از آن را خرج هزینه‌هایی غیر از هزینه مردم استان کند؛ اما سوال اینجاست که چرا علی دایی به روال قانونی تن در نمی‌دهد؟ چرا اسطوره فوتبال ایران خود را فراتر از قانون می‌داند و توضیحات خود را در دادسرا ارائه نمی‌دهد؟

بحث راقم این سطور «علی دایی» نیست؛ بحث بدعتی است که با عدم حضور او در دادسرا توسط او ناخواسته پایه گذاری می‌شود؛ اینکه فردی خود را ملزم به پاسخگویی به قانون نداند یا به عبارت دیگر، شان خود را بالاتر از قانون بداند.

از او دعوت شده تا در مورد نحوه هزینه کرد ۱۱ میلیاردی که مردم به حسابش واریز کردند توضیح دهد، دقیقا کجای این موضوع موجب شده تا به قول آقای گل خستگی بر تن بماند؟

به نظر نگارنده این سطور، علی دایی باید از دستگاه‌های نظارتی سپاسگزار هم باشد که با تلاش برای شفاف سازی در این زمینه تلاش می‌کنند تا شایعاتی که پیرامون پول‌های واریزی مردم به حساب او مطرح شده بود، عیار محبوبیت علی دایی را کاهش ندهد!

دستگاههای نظارتی با این دعوت عمر محبوبیت او را افزایش دادند، کلام من با علی دایی این است که اگر در این زمینه شفاف سازی نمی‌شد چه تضمینی وجود داشت با توجه به جو نامناسب و شایعه پراکنی‌های عده ای در شبکه‌های اجتماعی، بازهم علی دایی، «علی دایی» بماند و در صورت بروز حادثه‌ای دیگر بازهم مردم فراخوان او را برای کمک رسانی لبیک بگویند؟


برچسب ها: علی دایی احضار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *