مجموعه شعر پاییز تبسم به چاپ رسید/دیوانی که چهارده معصوم (ع) تقدیم شد

12:34 - 02 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۳۲۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مجموعه اشعار آیینی سیدفضل الله طباطبایی ندوشن در قالب‌های مختلف شعری با عنوان "پاییز تبسم" به تازگی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مجموعه اشعار آیینی سیدفضل الله طباطبایی ندوشن در قالب‌های مختلف شعری با عنوان "پاییز تبسم" به تازگی چاپ و روانه بازار نشر شد. 

این مجموعه شامل قالب‌های مختلف ادبی از جمله غزل، مثنوی، قصیده، چهارپاره، ترکیب بند و رباعی می‌شود که همه آن‌ها با مضامین آیینی سروده شده و همانطور که در ابتدای کتاب آمده است از طرف سید فضل الله طباطبایی ندوشن، شاعر این اثر به آستان مقدس چهارده معصوم علیهم السلام تقدیم شده است.

سید فضل اله طباطبایی ندوشن متخلص به "امید"، متولد ۱۳۴۳ در شهر ندوشن یزد از توابع یزد است که تا کنون از او آثاری همچون: «آبی احساس»، «لحظه‌های سبز»، «همسایه با سکوت» و «کوچه‌های روبرو (گزیده اشعار آئینی)» منتشر شده است.

مجموعه شعر پاییز تبسم به چاپ رسید/دیوانی که چهارده معصوم (ع) تقدیم شد

کتاب «پائیز تبسم» ششمین ترنم از مجموعه اشعار ترنم کویر است که به سفارش حوزه هنری یزد جمع آوری و منتشر شده است. این اثر در ابتدا با غزلی مستحکم در مضمون ظهور حضرت ولیعصر (عج) آغاز می‌شود و با سی و پنج غزل دیگر ادامه می‌یابد. پس از آن پنج مثنوی در رثای پیامبر اسلام (ص)، امیرالمومنین (ع) و سیدالشهدا (ع) آورده شده است.

تنها قصیده این مجموعه بنا به گفته خود شاعر به ضریح مقدس حضرت قیدار نبی (ع) واقع در شهر خمسه زنجان سروده و تقدیم آن حضرت شده است.

همچنین در ادامه دو چهارپاره با مضمون ظهور منجی عالم بشریت و در رثای امام هشتم (ع) نیز در این اثر آورده شده است.

"پائیز تبسم" همچنین با یک ترکیب بند مستحکم و بلند در رثای سالار و سرور شهیدان تزیین شده و این اثر را به رایحه خوش کربلایی پیوند زده است.

بخش پایانی کتاب نیز شامل سی و هفت رباعی و هفت دو بیتی می‌شود که در ادامه چند دو بیتی آن را خواهید خواند:

تو را «الله اکبر» می‌شناسد
خدای عشق و باور می‌شناسد

برادر گفت: جان من فدایت
برادر را برادر می‌شناسد

شجاعت بودش از بود تو باشد
سحر پیشانی خُود تو باشد

و دستان تو رود آفتاب است
شریعه تشنه رود تو باشد

دلم با یاد عاشورا گرفته
غم عالم در آن مأوا گرفته

کنار سنگلاخ سینه من
درخت سوگواری پا گرفته

گفتنی است مجموعه اشعار آیینی "پائیز تبسم" با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و در ۱۴۴ صفحه با طرح جلدی از خسرو خسروی به تازگی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

 


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *