رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین تحولات میدانی جنوب یمن؛ حملات سنگین نیرو‌های مزدور در مناطق مرکزی استان تعز ناکام ماند

9:17 - 02 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۲۲۱
نیرو‌های مزدور با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله انجام دادند که با شکست مواجه شدند.

به گزارش گروه بین الملل ،  تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی استان تعز در جنوب یمن حاکیست، نیرو‌های مزدور با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های مزدور مواضع نیرو‌های یمنی را از سه محور در منطقه «حبشی» در مرکز استان تعز هدف قرار دادند و موفق شدند به صورت محدود و جزئی در این نقطه پیشروی کنند.

اگرچه نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در شروع حملات نیرو‌های مزدور مجبور شدند از برخی ایستگاه‌های دفاعی عقب نشینی کنند، اما با کمین‌های دقیق و ضد حملات معکوس، موازنه قدرت را به سرعت به سود خود تغییر دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان مقابله نیرو‌های یمنی در برابر نیرو‌های مزدور با وجود حملات سنگین هوایی را کم نظیر توصیف کرد و افزود: نیرو‌های یمنی با کمین‌های متعدد خسارت‌های سنگینی را به نیرو‌های مزدور وارد کردند.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های یمنی با کارگذاری ده‌ها تله انفجاری موفق شدند ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور را کشته و زخمی کنند، گفت: نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در نهایت با پشتیبانی یگان موشکی پیشروی نیرو‌های مزدور را در منطقه «جبشی» متوقف کردند.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در این محور توانستند حملات را در مرکز استان تعز به طور کامل دفع کنند و معدود مناطق تصرف شده را از اشغال نیرو‌های مزدور خارج و به کنترل دربیاورند.

گفته شده در جریان درگیری‌ها در این محور، ۶۵ تن از نیرو‌های مزدور کشته به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند؛ شمار زیادی از نیرو‌های شورشی برای حفظ جان خود از منطقه متواری شدند.

از منطقه «تبیشعه» در بخش «الضاب» خبر می‌رسد، حملات گسترده نیرو‌های مزدور علیه نیرو‌های یمنی ناکام مانده است و آنان با متحمل شدن خسارت‌های سنگین و تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند.

خبر‌ها از منطقه «الشقب» در بخش «صبر الموادم» حاکیست، نیرو‌های یمنی در یک عملیات شناسایی دقیق موفق شدند کاروانی نظامی از نیرو‌های مزدور را رصد و در یک کمین دقیق غافلگیر کنند.

تعدادی از خودرو‌های نظامی نیرو‌های مزدور در جریان این کمیق دقیق هدف قرار گرفتند و منهدم شدند؛ ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور در جریان حملات در این محور کشته و زخمی شدند.

از منطقه «عصیفره» خبر می‌رسد، نیرو‌های یمنی با حملات کسترده و دقیق موفق شدند ۲۰ تن از نیرو‌های شورشی را از پای درآورند و شماری دیگر را هم زخمی کنند؛ قابل ذکر است مناطق «تبیشعه، الشقب و عصیفره» در مرکز استان تعز واقع شده‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *