رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری گلستان: 55 درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف شهرستان مراوه تپه با سازش مختومه می‌شود

12:34 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۸۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد 55 درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف شهرستان مراوه تپه با صلح و سازش طرفین مختومه می‌شود که از میانگین کشوری بالاتری است.

خبرگزاری میزان- نشست علمای اهل سنت و ائمه جمعه‌ و مدرسین حوزه علمیه ربانیه چنارلی با رئیس کل دادگستری استان گلستان و مسئولان قضایی استان در حوزه علمیه چنارلی شهرستان مرزی مراوه تپه برگزار شد.

علمای اهل سنت در این جلسه از تلاش های دادگستری استان برای پیگیری حقوق عامه در شرق استان به ویژه در حوزه سلامت مانند راه اندازی مرکز آنژیوگرافی قدردانی کردند.

حیدر آسیابی هم در این نشست با اشاره به نقش اثرگذار علما در برقراری صلح و سازش گفت: علمای این شهرستان با جایگاهی که در بین مردم دارند نقش ارزنده‌ای در ایجاد صلح و سازش و همدلی دارند.

وی به نقش مهم مردم ترکمن در امنیت شهرستان گفت: به مدد حضور علما و ولایتمداری مردم این شهرستان، سطح امنیت در این شهرستان خوب است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: آمار و ارقام نشان می دهد 55 درصد پرونده ای ورودی به شعب شورای حل اختلاف شهرستان مراوه تپه با صلح و سازش طرفین مختومه می شود که از میانگین کشوری بالاتری است.

آسیابی در رابطه با مشکلات طرح شده از سوی علمای شهرستان هم گفت: مشکل آب آشامیدنی 35 روستای این شهرستان را از باب حقوق عامه پیگیری می کنیم .

بیشتر بخوانید:

بیش از ۷ میلیارد تومان از مطالبات بانکی با اقدامات دادگستری استان گلستان وصول شد

وی افزود: نبود بازار فروش دام با وجود پرورش 900 هزار راس دام توسط ساکنان و عشایر منطقه، نبود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، پیگیری حق آبه از سد شیرین دره استان خراسان شمالی از دیگر مواردی است که از حیث حقوق عامه با همکاری دستگاه های متولی به صورت ویژه دنبال می کنیم.

آسیابی در این جلسه همچنین از اقدام شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگسترى گلستان برای تعیین تکلیف وضعیت اراضی ملی تصرفی واقع در بافت روستاهای استان به ویژه در مناطق مرزی خبر داد و گفت: با پیشنهاد شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان به بنیاد مسکن، شرایط پرداخت اقساطی و همچنین اجاره ۹۹ ساله به شرط تملیک عرصه های روستایی اختلافی با منابع طبیعی در بافت و حریم روستاهای استان، فراهم شده است.

سیدمهدی هاشمی رئیس حوزه قضایی مراوه تپه هم در این نشست گفت: امسال با رای دادگاه های این شهرستان، 156 هکتار مرتع از متجاوزان پس گرفته شد و به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان ، دادستان مرکز استان و معاونان دادگستری استان برای سرکشی از حوزه قضایی مراوه تپه به این شهرستان رفته بودند.

ادای احترام مسئولان قضایی گلستان به شهدا
مسئولان قضایی گلستان امروز با حضور در منزل خانواده شهدای دستگاه قضایی استان، یاد و نام آنان را گرامی داشتند و به خانواده های آنان ادای احترام کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان همراه با دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی استان امروز به منزل شهید ثناگو از نخستین شهدای دوران جنگ تحمیلی استان رفتند.

حیدر آسیابی در این دیدار گفت: اگر امروز مملکت ما اقتدار و امنیت دارد به برکت خون شهدا و مرهون صبر و از خودگذشتگی خانواده های آنان است .

آسیابی با بیان این که امروز همه ما سر سفره شهدا ارتزاق می کنیم، تاکید کرد: همه مسئولان باید در هر جایگاهی که قرار دارند با خدمت به مردم و کمک به توسعه و آبادانی کشور، وفاداری خود را به آرمان های امام راحل و شهدا ثابت کنند.

شهید اسماعیل ثناگو از نخستین شهدای جنگ تحمیلی شهرستان گرگان بود که دی ماه سال ۵۹ در سن 19 سالگی در تنگه حاجیان گیلانغرب به درجه رفیع شهادت، نائل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *