ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس

17:38 - 01 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۰۸۰
رئیس جمهوری آمریکا گفت: هنوز معتقد است که مرگ جمال خاشقچی طرحی بود که اشتباهی پیش رفت.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،انتقاد از تأخیر در صدور ویزای اربعین، ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند!، ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت، ۴۳ درصد نان‌ها با جوش شیرین تولید میشود، جزئیات خدمات رسانی بسیج و سپاه به زائران اربعین و  افزایش تا ۳۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو اینها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.
 
ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس

مهر، طرح اولیه استفانو بوئری معمار ایتالیایی از جنگل‌های عمودی اکنون در میلان، سوئیس، فرانسه و چین در حال اجرا است.اکنون شرکت او قصد دارد یک جنگل شهری در ایتالیا بسازد. این طرح اولیه مربوط به بلوک‌های آپارتمانی است که در کنار رودخانه ساخته می‌شوند و مملو از گیاهان و درختان هستند.

ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس
این طرح اولیه قرار است در شمال ایتالیا ساخته شود. پروژه مذکور Ca delle Alzaie نام دارد و شامل ۳ بلوک آپارتمانی است که در ساحل رودخانه سیل ساخته می‌شوند. این پروژه در محل یک کارخانه تخریب شده، ساخته می‌شود. ساختمان‌ها ۷ طبقه هستند و در هر طبقه دوتا سه آپارتمان وجود دارد.این ساختمان‌ها طوری احداث می‌شوند که مکان پنجره‌ها ایده آل باشد. به این ترتیب علاوه بر حفظ حریم خصوصی ساکنان، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌شود. پنجره‌های ساختمان در قسمت‌های شمال و جنوب قرار می‌گیرند. همچنین اطراف خانه‌ها مملو از گیاهان خواهد بود. هدف از کاشت این درخت‌ها پاکسازی هوا، جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن است.در نمای سه ساختمان ۱۲۰ درخت و ۴۰۰ بوته کاشته می‌شود. این میزان گل و گیاه می‌تواند سالانه ییش از ۲.۷ تن اکسیژن تولید کند.
 
انتقاد از تأخیر در صدور ویزای اربعین

نصرالله پژمان‌فر سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس با انتقاد از تأخیر‌های صورت گرفته در صدور ویزای اربعین، اظهار داشت: مسئولان دفاتر کنسولگری عراق باید به کار خود در صدور ویزا برای زوار اربعین سرعت بیشتری دهند.
سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس بیان کرد: از آنجایی که همواره در روز‌های آخر و نزدیک به اربعین حجم مراجعان برای دریافت ویزا به کنسولگری‌های عراق افزایش زیادی می‌یابد، مسئولان ذیربط باید تمهیدات لازم برای سرعت بخشیدن به این امر را فراهم می‌کردند.وی تاکید کرد: البته به زائران اربعین حسینی هم توصیه می‌شود با توجه به اینکه در روز‌های منتهی به اربعین مراجعات به مراکز کنسولگری عراق بیشتر می‌شود، زودتر اقدام به دریافت ویزا کنند تا به مشکلاتی، چون تاخیر در اعزام و لغو بلیت دچار نشوند.پژمان‌فر اظهار داشت: دولت و دستگاه‌های مرتبط با اربعین، باید حمایت ویژه‌ای را از زوار اربعین حسینی داشته باشند تا مردم به راحتی بتوانند برای زیارت به کشور عراق بروند.
 
ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت
 
فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یو اس‌ای تودی گفت که مقامات سعودی درباره مرگ جمال خاشقچی به او توضیحاتی ارائه داده‌اند، اما تاکید کرد که او هنوز معتقد است که این اتفاق یک طرحی بوده که اشتباه پیش رفته است. وی در این مصاحبه مجددا تاکید کرد که با تلاش‌ها برای متوقف کردن فروش تسلیحات به عربستان سعودی مخالفت خواهد کرد. ترامپ افزود: او با اعضای کلیدی کنگره آمریکا درباره پاسخ مناسب به عربستان مشورت خواهد کرد. اگر ثابت شود در این قضیه دست داشته‌اند راه‌های دیگری برای جریمه بالقوه وجود دارد.

ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس
رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: با ملک سلمان و محمد بن سلمان و رجب طیب اردوغان تلفنی صحبت کرده است. وی تاکید کرد که جزئیات بیشتری درباره آنچه در کنسولگری عربستان در استانبول اتفاق افتاده است طی یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد. ترامپ در پاسخ به سوالی درباره نقش محمد بن سلمان در قتل خاشقچی از پاسخ دادن به انکار وی در قتل خودداری کرد، اما گفت که «اگر دست داشتن آن‌ها اثبات شود من بسیار ناراحت خواهم شد. به زودی خواهیم دید.»ترامپ کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست را احمقانه و نابخردانه خواند. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این موضوع که حداقل یکی از جزئیات ماجرا این است که جسد جمال خاشقچی با ارّه تکه تکه شده است و مقامات ترکیه آن را تایید کرده اند، گفت: باور نکردنی است. آیا شما دیده اید که آنجا یک ارّه استخوان بر وجود داشته است؟
 
۴۳ درصد نان‌ها با جوش شیرین تولید میشود

مجید پارسایی دبیر سندیکای خمیرمایه ایران با بیان اینکه براساس فرهنگسازی انجام شده استفاد از جوش شیرین برای تولید نان در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷ درصد کاهش یافته است گفت: با این وجود کماکان ۴۳ درصد نان‌های کشور با جوش شیرین تولید می‌شود که این امر مشکلات جدی برای گوارش خانوار‌های ایرانی و پوکی استخوان ایجاد کرده است. احسان اژدری عضو هیأت مدیره سندیکای خمیرمایه ایران نیز درباره خطرات استفاده غیر قانونی از خمیرمایه در نانوایی‌های کشور اظهار داشت: جوش شیرین در برخی از نان‌های سنتی از جمله نان لواش و در نان‌هایی دیگری مانند تافتون استفاده می‌شود به طوری که میتوان ادعا کرد که در فرآیند تولید تقریبا تمام نان‌های لواش از جوش شیرین استفاده شده است، اما برای تولید نان‌هایی مانند سنگک و حجیم و نیمه حجیم از جوش شیرین استفاده نمی‌شود. وی افزود: در تهیه نان باید از خمیر مایه استفاده شود، اما در مواردی مشاهده می‌شود که برخی از ناوایان متخلف از جوش شیرین به جای آن استفاده و خطراتی را برای سلامت افراد ایجاد می‌کنند.

به گفته وی در فرآیند ساخت خمیرمایه از انواع ویتامین‌ها مثل بی‌۱، بی ۲ و بیوتین استفاده می‌شود. خمیرمایه نوعی قارچ و موجودی ریز، ذره‌بینی و مفید است که در کارخانه طی فرایند‌های مختلفی تکثیر می‌شوند و پس از آن در شرایط مناسب خشک می‌شوند، اما به محض اینکه این ماده خشک در شرایط مرطوب مثل خمیر قرار می‌گیرد فعال شده و باعث فعال‌سازی آنزیم‌های داخل خمیر و کیفی‌سازی نان می‌شود.اژدری گفت: در دنیا استفاده از جوش‌شیرین به هیچ وجه مرسوم نیست و این یک فرهنگ غلطی است که در نانوایی‌های کشور جا افتاده و باید این تغییر کند و برای ایجاد فرهنگ جدید باید از مدارس شروع کرد؛ چراکه سلامتی جامعه با این مسئله گره خورده است.
 
جزئیات خدمات رسانی بسیج و سپاه به زائران اربعین

تسنیم، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه جزئیات خدمت‌رسانی این قرارگاه به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد. وی در این باره گفت: قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین از چند ماه گذشته با نگاه به پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص را انجام داده است. در همین راستا قرارگاه عملیاتی اربعین حسینی در استان خوزستان و ایلام با مسئولیت فرماندهان سپاه استان‌ها تشکیل شده که اقدامات لازم در خصوص خدمـت‌رسانی را انجام می‌دهند.

ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس
دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه به اقدامات این قرارگاه در کشور عراق اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در کشور عراق انجام داده در شهر‌های نجف، کربلا و سامرا روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفرا رائه خدمت می‌شود.وی افزود: همچنین ۱۲ اکیپ بهداری سپاه با مشارکت هلال احمر در طول مسیر برپا شده و اقدامات درمانی را به زائران ارائه می‌کنند. همچنین ۱۸۰ تریلر از مجموع ترابری سپاه اقلام و نیازمندی‌های موکب‌ها در عراق را بر عهده دارد و ۲۰۰ تریلر نیز در مرز مهران و شهر کوت عراق مستقر هستند تا در صورت نیاز زائران اربعین را حمل و نقل کنند. همچنین دو رام قطار مسیر تهران - اهواز که وظیفه حمل و نقل زائران راهیان نور را دارند در خدمت زائرین اربعین حسینی قرار گرفتند.
 
افزایش تا ۳۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو

سیدمهدی کاظمی سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز و بلاتکلیفی بازار در قیمت گذاری‌ها باعث شده تا قیمت انواع قطعات یدکی خودرو رشد قابل توجهی پیدا کند، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.وی با گله از اینکه هیچ نظارتی بر بازار خرید و فروش قطعات یدکی خودرو اعمال نمی‌شود، افزود: ما از اردیبهشت امسال به صورت کتبی اخطار‌هایی را در مورد افزایش قیمت‌ها در بازار قطعات یدکی خودرو داده بودیم، اما متأسفانه مسئولان توجهی به این موضوع نداشتند.

سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه علاوه بر گرانی، رکود نیز عاملی شده تا قطعه در بازار کمبود داشته باشد، گفت: وارد کنندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز ثبت سفارش‌های خود را متوقف کرده اند علاوه بر این تولیدکنندگان داخلی نیز منتظر ثبات اوضاع بوده و حجم تولید را کاهش دادند.کاظمی اضافه کرد: در شرایط فعلی از ۴ هزار قطعه خودرو فقط ۱۶ قلم مشمول استاندارد‌های اجباری است که در حال حاضر تورم، کمبود قطعه و گرانی‌ها عاملی شده تا نظارت بر این ۱۶ قلم قطعه نیز کمرنگ باشد چرا که براساس تفاهمات قرار بود برروی این قطعات کدرهگیری نصب شده و نظارت لازم برای فروش آن‌ها در سطح بازار اعمال شود، اما امروز خبری از این نظارت‌ها نیست.
 
سنگ‌اندازی دیگر در مسیر زائران اربعین

ایسنا، ترمینال غرب تهران که بیشترین حرکت اتوبوس‌ها به سمت شهر‌های هم‌مرز با عراق از مبدأ آن صورت می‌گیرد، با ازدحام جمعیت زائرانی روبه‌رو شد که عصر روز گذشته (دوشنبه ٣٠ مهر) موفق نشدند بلیت اتوبوس تهیه کنند. این در حالی است که اتوبوس‌ها در پایانه مستقر بوده‌اند. بنا به اظهارات تعاونی‌های مسافربری، در این پایانه نیز ساعت فروش بلیت و حرکت اتوبوس‌ها به بامداد اول آبان موکول شد.طبق اظهارات پیشین احمدرضا عامری ـ. رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری ـ.، اعزام زائران اربعین حسینی از اول آبان آغاز خواهد شد که همزمان نرخ بلیت‌ها تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس
طبق مشاهدات از پایانه مسافربری غرب تهران، تعاونی‌های مسافربری در آستانه فرا رسیدن زمان افزایش نرخ، از فروش بلیت به زائران و مسافران شهر‌های مرزی خودداری می‌کنند تا در نخستین ساعات اول آبان، بلیت‌ها را با ۵۰ درصد افزایش قیمت بفروشند. همچنین حرکت اتوبوس‌ها به سمت شهر‌هایی همچون مهران به بعد از آغاز فروش بلیت اربعین موکول شده است. بسیاری از زائران بیشتر از چهار ساعت است که در پایانه غرب منتظر آغاز فروش بلیت این اتوبوس‌ها هستند.بنا به اظهارات یک راننده اتوبوس، قیمت بلیت تهران ـ. مهران تا قبل از ساعت ۰۰:۰۰ روز اول آبان، ۷۸ هزار تومان است که از ساعت ۲۴ دوشنبه (۳۰ مهر) به بعد قیمت آن به ۱۵۰ تومان می‌رسد. با این حساب صرف نمی‌کند اتوبوس‌ها تا قبل از این ساعت به سمت مهران حرکت کنند.با وجود اعتراض برخی از زائران و مسافران به ناظران حاضر در پایانه مسافربری، تاکنون برخورد جدی با تعاونی‌های مسافربری خاطی نشده و از سوی این ناظران، رفتار تعاونی‌ها امری عادی جلوه داده می‌شود.در تابلو‌های تمام اتوبوس‌های مقصد مهران نیز ساعت حرکت ۰۰:۰۵ بامداد روز اول آبان ثبت شده است.در بنر‌های نصب‌شده در این پایانه، نرخ فروش بلیت‌ها برای دوره زمانی اول تا ۱۳ آبان همزمان با مراسم پیاده‌روی اربعین، به ترتیب برای اتوبوس وی‌آی‌پی ۲۵ نفره ۱۵۰ هزار تومان، تک‌صندلی ۳۰ نفره ۱۲۰ هزار تومان و درجه یک ۹۰ هزار تومان ثبت شده است.
 
چه سرنوشتی در انتظار هورالعظیم است؟ +عکس

امیر سرخه، فعال محیط زیست خورستان، با اشاره به تصاویری که حکایت از نابودی تالاب هورالعظیم دارد، نسبت به گسترش فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در این زیستگاه نیمه‌جان هشدار داد.سرخه گفت: بیش از سه سال می‌گذرد از زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست در راستای اهداف تبلیغاتی دولت، با وارد کردن فاضلاب و پساب نیشکر به تالاب خشکیده هورالعظیم کوشید احیای این تالاب را جزو دستاورد‌های خود معرفی کند. اما متاسفانه این فریبکاری نه تنها کمکی به احیای تالاب نکرد بلکه با وارد کرد انواع سموم و آلودگی‌ها، ریشه بی‌رمق حیات را در رگ‌های این تالاب خشکاند و به مرگ بسیاری از زیستمندان تالاب انجامید.

ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس
وی ادامه می‌دهد: حالا که با ورود این آلاینده‌های مهلک، بسیاری از زیستمدان از منطقه حذف شده و یا در حال از بین رفتن هستند، این تالاب خشکیده، به بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت‌های نفتی تبدیل شده. شرکت‌هایی که در این گنداب خشکیده، جاده‌ها و خاکریز‌ها و تاسیسات خود را گسترش می‌دهند و منطقه را در آستانه تبدیل شدن به یک شهرک صنعتی قرار داده‌اند.

ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس
این فعال محیط زیست، می‌گوید: یک تمدن تاریخی و یک زیستگاه ارزشمند، در سایه سوء مدیریت یا بهتر بگویم سوء استفاده مسئولان از اختیاراتشان در حال نابودی است و البته تبدیل شدن به کانون اصلی گردوغبار.
 
ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!

فارس، نتایج غافلگیرکننده پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، آن‌ها را بیشتر از همیشه به یک فینال بزرگ آسیایی نزدیک کرده است. پرسپولیسی‌ها انتظار داشتند تیم‌شان مقابل السد هم با نتیجه‌ای قابل قبول به تهران برگردد و در ورزشگاه آزادی، با شکست حریف جشن صعود بگیرند. پرسپولیس، اما با نمایشی رویایی در دوحه، بازی رفت را برد تا صعود به فینال لیگ قهرمانان برای این تیم بیشتر از همیشه به واقعیت نزدیک شود. السد برای فینالیست شدن و عبور از پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی تیم برانکو را شکست دهد. کاری که در سال‌های اخیر برای حریفان پرسپولیس غیر ممکن بوده است.پرسپولیس ۳ فصل آخر حضورش در لیگ قهرمانان، ۱۲ بازی در ورزشگاه آزادی انجام داده و هیچ حریفی، نتوانسته آن‌ها را در این ورزشگاه شکست دهد. پرسپولیس در خانه، ۱۰ بازی از ۱۲ بازی را برده و فقط دو تساوی دارد. نتایجی که تکرارشان، آن‌ها را به اولین فینال آسیایی و سومین حضور یک تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رساند.

ترامپ: قتل خاشقچی طرحی بود که اشتباه پیش رفت/ ارتش شکست ناپذیرِ آزادی!/ ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند! +عکس
پرسپولیس این فصل، خوش شانس بود و با هیچ تیم عربستانی رو در رو نشد تا بازی‌های زیادی فرصت میزبانی را پیدا کند. آن‌ها از مرحله گروهی تا یک چهارم نهایی، ۵ بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند و هر ۵ بازی را پیروز شدند. نسف قارشی، الوصل، السد، الجزیره و الدحیل به ترتیب تیم‌هایی بودند که به تهران سفر کردند و با باخت، به خانه برگشتند. فصل قبل لیگ قهرمانان، پرسپولیس بخاطر همگروهی با الهلال و برخورد با همین تیم و الاهلی در مرحله حذفی، فقط سه بار در خانه به میدان رفت. یکی از این سه بازی هم بدون حضور تماشاگرانش بود. پرسپولیس الوحده را در حضور تماشاگرانش برد، با الریان مساوی کرد و در بازی بدون تماشاگر، با الدحیل هم به تساوی رسید. اولین ماه‌های حضور برانکو در ایران، پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ بازی می‌کرد. در ۴ بازی خانگی، ۳ مربی مختلف یعنی حمید درخشان، حسین عبدی و برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت این تیم نشستند و همه آن‌ها، بازی‌های‌شان را بردند. آخرین باخت خانگی پرسپولیس در آزادی، به سال ۲۰۱۲ و شکست تیم دنیزلی مقابل الهلال عربستان مربوط می‌شود.۶ سال، ۳ فصل حضور در لیگ قهرمانان و ۱۲ بازی، دوران بدون باخت پرسپولیس در آزادی است. دورانی که اگر یک مسابقه دیگر ادامه پیدا کند، پرسپولیس قهرمان غرب و یکی از دو تیم فینال لیگ قهرمانان خواهد بود.
 
آخرین جزئیات توفان و آبگرفتگی در ۵ استان

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با پوشش امدادی اربعین حسینی اظهار داشت: از ۲۱ مهرماه تا کنون بیش از ۲۲ هزار و ۳۳۰ نفر در قرارگاه‌های مرزی به پایگاه‌های امدادی مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: ۷۴ زائر در این مدت به مراکز درمانی منتقل و ۱۲ هزار و ۱۲۰ نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شده‌اند.رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اسکان بیش از ۳۴۰۰ زائر در این مدت گفت:‌۶ هزار و ۶۸۰ نفر نیز از خدمات پزشکی رایگان همچون تست فشار و قندخون بهره‌مند شده‌اند و نیرو‌های امدادی و داوطلبان هلال‌احمر در نقاط مختلف قرارگاه‌های مرزی استقرار یافته تا خدمات شبانه‌روزی را جهت کمک به وضعیت زائران انجام دهند.سلیمی در ادامه در مورد توفان و آبگرفتگی گفت: ٥استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه، همدان و بوشهر از دو روز گذشته درگیر این حادثه شده که بیش از ۱۲ هزار نفر در این رابطه امدادرسانی و ۵۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *