چرا دندان عقل مشکل زا می‌شود+فیلم

15:12 - 01 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۰۷۵
سالانه ۵ میلیون آمریکایی برای کشیدن دندان عقل خود به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند که هزینه‌های پزشکی حاصل مبلغی معادل ۳ میلیارد دلار است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، سالانه ۵ میلیون آمریکایی برای کشیدن دندان عقل خود به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند که هزینه‌های پزشکی حاصل مبلغی معادل ۳ میلیارد دلار است. این در حالی است که کشیدن دندان عقل برای برخی افراد ضروری است چرا که باقی ماندن آن در دهان می‌تواند باعث عفونت لثه، ایجاد پوسیدگی برای سایر دندان‌ها و ایجاد کیست دندان شود.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1836940_308.mp4']

هزاران سال است که بشر از دندان عقل همانند سایر دندان‌های آسیاب برای جویدن و خرد کردن غذا بهره می‌برد. اما از زمانی که بشر روی به غذا‌هایی آورده است که نیاز به جویدن بسیار ندارد، فک صورت مثل گذشته نیاز به حرکت دادن ندارد. در نتیجه سایز فک کوچک‌تر شده است.

این در حالی است که ژن‌هایی که اندازه فک صورت را برای انسان تعیین می‌کنند با ژن‌هایی که مشخص کننده تعداد دندان‌ها هستند تفاوت داشته و جدا از هم هستند. بنابراین با گذشت زمان و تغییر رژیم غذایی فک انسان کوچکتر شده است. در نتیجه فضای کافی برای جا گرفتن تمامی ۳۲ عدد وجود ندارد و این همان جایی که دندان عقل به مشکل بر می‌خورد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *