رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازگشت علی رفیعی به تئاتر با خانه برنارد آلبا/تندیس عکاسی "لوون هفتوان" به عکاسان ایرانی رسید

14:01 - 01 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۰۴۷
تنها سه ماه به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر باقی مانده و تمامی گروه‌های نمایشی سعی دارند آثار خود را در ماه‌های آبان، آذر و دی روی صحنه نمایش ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، تنها سه ماه به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر باقی مانده و تمامی گروه‌های نمایشی سعی دارند آثار خود را در ماه‌های آبان، آذر و دی روی صحنه نمایش ببرند.

بهمن ماه به واسطه برگزاری جشنواره موسیقی، تئاتر و فیلم فجر به نوعی برای اجرای عمومی تئاتر در تماشاخانه ‌ها سوخت محسوب می‌شود و از طرفی اسفند ماه نیز هیچگاه زمان خوبی برای روی صحنه بردن آثار نمایشی نبود است. به همین دلیل تمامی گروه‌ها سه ماه آینده را فرصت دارند تا از زمان مطلوب سال جاری برای تئاتر بهره ببرند.

بازگشت علی رفیعی به تئاتر با خانه برنارد آلبا/

گروه طراحی "خانه برناردا آلبا" معرفی شد

طراحان جدیدترین تجربه کارگردانی دکتر علی رفیعی که قرار است از آذر سال جاری در تالار وحدت روی صحنه برود، مشخص شدند.
بر این اساس منوچهر شجاع به‌عنوان طراح صحنه، ندا نصر به‌عنوان طراح لباس، محمدرضا جدیدی به‌عنوان طراح صدا، صبا کسمایی به‌عنوان طراح نور، مریم خسروانی به‌عنوان طراح گرافیک و سارا اسکندری به‌عنوان طراح گریم نمایش «خانه برناردا آلبا» حضور دارند.

ستاره اسکندری تهیه‌کننده و روح اله زندی فرد مدیر تولید "خانه برناردا آلبا" هستند. به‌زودی گروه بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

بازگشت علی رفیعی به تئاتر با خانه برنارد آلبا/

تندیس عکاسی "لوون هفتوان" به عکاسان ایرانی رسید

کارگردان و سرپرست گروه هنری آئورا اعلام کرد: تور عکاسی به دلیل برگزاری بزرگداشت لوون هفتوان در جشنواره هایفست ارمنستان و به پیشنهاد آلبرت بیگجانی، به نام لوون هفتوان خواهد بود.

نازنین والاجم کارگردان و سرپرست گروه هنری آئورا ضمن اعلام خبر فوق افزود: گروه هنری آئورا، مهرماه (اکتبر) امسال برای جشنواره‌ بین‌المللی هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان، یک تور عکاسی برگزار کرد که پس از پایان جشنواره، شرکت‌کنندگان این تور، عکس‌های خود را برای‌ گروه آئورا ارسال کردند تا مورد داوری قرار گیرند.

عنوان عکس برتر از تور عکاسی آئورا با نام لوون هفتوان، به عکسی از خانم حدیثه سادات مقدم و همچنین عنوان عکس تقدیر شده از سوی داوران، به عکسی از خانم سارا حدادی تعلق گرفته‌است، که به‌رسم یادبود از تور عکاسی امسال، تندیسی با نام لوون هفتوان به عکاسان برگزیده تقدیم می‌شود.

داوران مجموعه عکس‌ها را به صورت انفرادی و شورایی، مورد بررسی و انتخاب عکس‌های برتر را در سه مرحله انجام داده‌اند. اکنون دو عکس به عنوان بهترین عکس‌ها از میان آثار ارسال‌شده، برگزیده شده‌اند که شامل عنوان‌های عکس برتر داورها و عکس تقدیر شده‌ است.

بازگشت علی رفیعی به تئاتر با خانه برنارد آلبا/

معرفی نمایش‌های بخش مسابقه تئاتر خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی ۷ نمایش را برای حضور در بخش مسابقه و ۲ نمایش را برای بخش جنبی معرفی کرد.

سید فاتح بادپروا، مهدی قلعه و مزدک مهیمنی؛ اعضا هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی با بررسی آثار راه یافته به جشنواره بیست و پنجم، هفت نمایش را برای اجرا در بخش مسابقه و دو نمایش ر ا برای اجرا در بخش جنبی انتخاب و معرفی کردند.

نمایش های راه یافته به بخش مسابقه به شرح زیر معرفی شده اند:
- نمایش "جادوی گل سرخ" نوشته و کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد
- نمایش "دوباره" نوشته و کارگردانی مرجان مهر منش از همدان
- نمایش "کتاب قدیمی پدربزرگ" نوشته و کارگردانی نرگس خاک کار از تهران
- نمایش "گوجی و ووجی" نوشته و کارگردانی حمیدرضا رضایی مجد از همدان
- نمایش "وارش" نوشته محمد جعفری با کارگردانی مریم مهدی پور از کیانشهر
- نمایش "یه خال سر بنیشیم" نوشته و کارگردانی محسن پورنظری از رودسر
- نمایش "رویای درون کودک" نوشته زهرا مریدی با کارگردانی زهره قاسمی از تهران

نمایش‌های بخش جنبی نیز شامل دو نمایش "بازی در بازی" نوشته مسعود براهیمی با کارگردانی مشترک دلارام ترکی و مسعود براهیمی از اصفهان و "درباره یک توپ" نوشته و کارگردانی موسی هدایتی از سنندج هستند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ۲۹ آبان تا ۴ آذر ۱۳۹۷ با میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

"آهسته با گل سرخ" در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود

نمایش «آهسته با گل سرخ» به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان از ۲ آبان ماه در تماشاخانه‌ی سنگلج به روی صحنه می‌رود.

نمایش آهسته با گل سرخ از آثار دهه‌ی شصت اکبر رادی، درباره‌ی چالش‌های اجتماعی یک خانواده‌ی بازاری است که از دوم آبان ماه هر شب ساعت 20 به کارگردانی هادی مرزبان در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد شد. مرزبان پیش از این نیز آثاری چون تانگوی تخم‌مرغ داغ، ملودی شهر بارانی، هاملت با سالاد فصل و ... را نیز به قلم اکبر رادی به روی صحنه برده است.

گفتنی است در نمایش آهسته با گل سرخ، حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری (به ترتیب حروف الفبا) نقش آفرینی می کنند.

سایر عوامل گروه عبارتند از: امیر کورش اعرابی مدیر تولید و دستیار کارگردان و عکاس، وحید لاری طراح صحنه، امیر ترحمی طراح نور، فریبا نور شعاع حسینی طراح گریم، پریسا فلاح زاده طراح پوستر و بروشور، پوریا نوروزی طراح صدا و آهنگساز

علاقه‌مندان به تهیه بلیت‌های نمایش آهسته با گل سرخ می‌توانند به سایت تیوال یا گیشه تماشاخانه سنگلج مراجعه نمایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *