آمریکایی‌ها هر آنچه در توان داشتند را در ماه‌های گذشته علیه ملت ایران به کار گرفتند اما موفق نشدند

20:02 - 30 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۱۸۱۵
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به تلاش آمریکا برای اجماع‌سازی جهت تحریم‌ نفتی ایران، گفت: با وجود اینکه آمریکایی‌ها هر آنچه در توان داشتند را در ماه‌های گذشته علیه ملت ایران به کار گرفتند اما موفق نشدند و هنوز هم نتوانسته‌اند سایر کشور‌های دنیا را برای تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، هماهنگ کنند.
موتلفهحمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به همزمانی تحریم‌های مرحله دوم  آمریکا با  روز ۱۳ آبان گفت: در طول این ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، آمریکا هرگز از موضع خصمانه خود نسبت به ایران کوتاه نیامده است.
 
وی ادامه داد: جا دارد روز ۱۳ آبان امسال، صرفا به حضور دانش‌آموزان در صحنه منحصر نشود و تمام ملت ایران یکصدا موضع ضداستکباری و ضدآمریکایی خود را در تجمعات فریاد بزنند.

ترقی با اشاره به شعارهای روز 13 آبان ملت ایران علیه اقدامات تجاوزکارانه و ظالمانه آمریکا گفت: ملت ما باید صدای انزچار از بدعهدی‌ها و یکه‌تازی‌های آمریکا را به گوش جهانیان برساند. آمریکایی‌ها باید بدانند اگر در پی اعمال فشار بیشتر بر ایران هستند، استقامت و پایداری‌مان بر اصول و آرمان‌ها بیش از گذشته خواهد شد.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به تلاش آمریکا برای اجماع‌سازی جهت تحریم‌ نفتی ایران، یادآور شد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها هر آنچه در توان داشتند را در ماه‌های گذشته علیه ملت ایران به کار گرفتند اما موفق نشدند و هنوز هم نتوانسته‌اند سایر کشور‌های دنیا را برای تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، هماهنگ کنند.

ترقی با بیان اینکه آمریکا با تلاش‌های فراوان سعی داشت فروش نفت ایران را به صفر برساند که موفق به انجام آن نشد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها همچنین در نظر داشتند که محدودیت‌های بانکی فزاینده‌تری برای ایران به وجود بیاورند تا مبادلات مالی ایران  به حداقل تقلیل یابد.
 
وی افزود: سیاست اصلی آمریکا این است تا با ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور ما یک شکاف و دو گانگی بین مردم ایجاد کند و آثار و تبعات مسائل اقتصادی را به حوزه‌های سیاسی بکشاند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: با توجه به طراحی‌های اقتصادی آمریکا برای ضربه زدن به کشور لازم است دولت هرچه بیشتر به سمت تقویت بخش خصوصی گام بردارد و راهکار‌های مناسب‌تری برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا به کار گیرد.
 
وی در پایان گفت: جنگ روانی، تبلیغاتی و اقتصادی آمریکا ماه‌هاست علیه ایران آغاز شده  است اما آنها نتوانستند دیگر کشورهای دنیا را با خود هماهنگ کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *