رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیگیری عوامل خسارت‌های وارده به حقوق عامه در سیل اخیر/ لزوم ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های گیلان

7:48 - 01 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۱۷۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش پور خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان قضایی به مقوله حفظ حقوق عامه و بیت المال شد و گفت: پیگیری عوامل خسارت‌های وارده به حقوق عامه در سیل اخیر از وظایف دستگاه قضایی است و دادستان‌ها موظفند نسبت به آن اهتمام جدی کنند.


به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، احمد سیاوش پور در گردهمایی فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های واحد‌های قضایی استان گیلان، هدف از برگزاری این نشست را جمع بندی عملکرد سه ماهه دستگاه قضایی اين استان در فصل گذشته و دستیابی به ارزیابی واقع بینانه جهت نیل به کارآمدی و ارتقاء امور قضایی عنوان کرد.


وی با تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی و بی دریغ روسا دادگستری‌ها و دادستان‌ها در رفع مسائل و مشکلات قضایی مردم تصریح کرد: بهترین و دلچسب‌ترین عبادت، خدمت به بندگان خدا است.


رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه سلامت قوه قضائیه در هر کشوری پیشرفت مردم را به دنبال خواهد داشت گفت: قضات باید الگوی خوبی ها، پاکی ها، تواضع و انسان دوستی باشند.


وی با اشاره به اینکه قضاوت جایگاه انبیاء و امامان معصوم است اظهارداشت: قاضی باید نمادی از عدالت و بزرگ منشی باشد و همواره خدا را ناظر و حاضر بر امور خود بداند.


این مقام ارشد قضایی با نهی از هرگونه افراط و تفریط در پیشبرد امور خاطر نشان کرد: اعتدال و میانه روی در هر کاری انسان را به سرحد توفیقات نائل می‌نماید.


وی در ادامه خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان قضایی به مقوله حفظ حقوق عامه و بیت المال شد و افزود: پیگیری عوامل خسارت‌های وارده به حقوق عامه در سیل اخیر از وظایف دستگاه قضایی است و دادستان‌ها موظفند نسبت به آن اهتمام جدی کنند.

سیاوش پور با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت رودخانه‌های استان گیلان تاکید کرد: در حال حاضر برخی از رودخانه‌ها نیازمند لایروبی و برداشت شن و ماسه است در حالیکه برخی دیگر ظرفیت استخراج کمترین مصالح را نیز ندارد.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی اقتصاد کشور و نوسانات بازار ارز، از مسئولان دستگاه قضایی خواست تا با مردم همدلی داشته و تدابیر لازم را در جهت رفع مشکلات و معضلات اتخاذ نمایند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان سخنان خود ضمن بیان عملکرد مثبت و موثر برخی از حوزه‌های قضایی، از تلاش همه قضات و کارکنان دستکاه قضایی استان در جلب رضایت هرچه بیشتر مردم شریف گیلان قدردانی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *