اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی تا پایان امسال/ میزان تسهیلات افزایش یافت

10:42 - 01 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۱۶۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اتمام بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان امسال گفت: بازسازی واحد‌های مسکونی شهری در کرمانشاه تا پایان نیمه اول سال ۹۸ به اتمام می‌رسد و ما جشن اختتامیه این استان را خواهیم گرفت.
اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی تا پایان امسال/ میزان تهسیلات افزایش یافتمهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی در کرمانشان بیان کرد: روند کار بازسازی واحد‌های مسکن روستایی به دلیل نوسانات ایجاد شده در اقتصاد کند شده و در حال حاضر با پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی امکان بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی از سوی متقاضیان به سختی پیش می‌رود به هیمن دلیل در تلاش برای افزایش سقف تسهیلات هستیم.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری بانک‌ها ۸۰ هزار تسهیلات ابلاغ و ۸ هزار و ۶۴۷ واحد مسکونی روستایی تسهیلات دریافت کرده اند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به از سال ۸۴ یک میلیون و ۸۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: از این تعاداد یک میلیون و ۶۶۲ هزار واحد مقاوم سازیشان به اتمام رسیده، همچنین از سال ۸۴ تا به مروز بیش از ۲ میلیون و ۲۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی مقاوم سازی شده است.

مهدیان تاکید کرد: هر سال ۳۶۰ هزار واحد مسکونی که بر اثر سیل و زلزله تخریب می‌شوند، تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به نوسا قیمت مصالح ساختمانی اظهارکرد: نوسان اخیر قیمت مصالح و ناهماهنگی‌های فضای پیرامون مشکلاتی را برای بازسازی واحد‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده ایجاد کرده بود که در حال حاضر با پیگیری‌ها انجام شده این مشکلات برطرف شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن عنوان کرد: کار آواربرداری ۳۳ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و ۳۴ هزار واحد مسکونی در مرحله فونداسیون، ۲۵ هزار و ۸۶۹ واحد در مرحله اسکلت، ۲۰ هزار و ۳۲۱ واحد در مرحله سقف‌زنی قرار دارد.

مهدیان با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی از ماشین آلات ارتش کمک گرفته ایم، گفت: ۱۳ هزار و ۶۲۱ واحد تکمیل شده و بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی کرمانشاه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *