سازمانها و نهادهای متولی در بحث پیشگیری از جرم جزیره‎ای عمل نکنند/ برنامه‎های تک بعدی به سرانجام نمی‌رسد

15:02 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۸۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
الفت گفت: برنامه های تک بعدی و بدون هماهنگی به سرانجام نمی رسد، باید فرمولهای مدیریت اشتراکی و کار اشتراکی را نصب العین خود قرار دهیم و اقدامات پیشگیرانه را بصورت کارشناسی و علمی دنبال کنیم.

سازمانها و نهادهای متولی در بحث پیشگیری از جرم جزیره‎ای عمل نکنند/ برنامه های تک بعدی و بدون هماهنگی به سرانجام نمی‌رسدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار گردید اظهار داشت: امروز فرهنگ پیشگیری در بین مردم و مسوولین نهادینه شده است و این فرهنگ در ادبیات، رفتار و گفتار مردم و مسوولین به چشم می خورد.


الفت افزود: پذیرفتن و نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری در بین مردم سبب کاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشگیری متولی منفرد ندارد و همه سازمانها باید در اجرای اهداف و برنامه های پیشگیرانه با شورای پیشگیری همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

الفت تاکید کرد: پیشگیری با توجه به منویات مقام معظم رهبری امری فراقوه ای است و همه متولیان باید در کنار هم جمع شده و با هماهنگی و هم افزایی از موازی کاری در اجرای برنامه های پیشگیرانه جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بزرگترین هدف این شورا را هماهنگی سازمانها برای تولید برنامه‌های پیشگیرانه در سطح کشور و استانها عنوان کرد و افزود: در این شورا همه باید درکنار هم جمع شویم و براساس عقلانیت و امکاناتی که نظام جمهوری اسلامی و قانونگذار در اختیارمان قرار داده نسخه های پیشگیرانه را تنظیم و با همکاری مردم اجرایی کنیم.

الفت ادامه داد: اگر هماهنگی و هم افزایی بین سازمانها نباشد با حوزه مدیریتی مواجه می شویم که متعدد و فراوان با اختلافات و کج رویها روبه رو خواهد بود که باعث ایجاد ناهنجاری در جامعه و عدم توسعه یافتگی خواهد شد.

وی افزود : تلاش ما بر این است که با هماهنگی در تولید برنامه و رصد و پالایش برنامه های مصوب جامعه را به سمت تعالی سوق دهیم و آمار آسیبهای اجتماعی را به حداقل برسانیم.

الفت تاکید کرد : اگر مجموعه ها و سازمانها محل ایجاد تفاهم و هم افزایی در اجرای برنامه های پیشگیرانه باشداین امر سریع‌تر اتفاق میافتد و ما شاهد جامعه ای عاری از جرائم و آسیبهای اجتماعی خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: برنامه های تک بعدی و بدون هماهنگی به سرانجام نمی رسد و ما باید فرمولهای مدیریت اشتراکی و کار اشتراکی را نصب العین خود قرار دهیم و اقدامات پیشگیرانه را بصورت کارشناسی و علمی دنبال کنیم.

الفت ادامه داد: باید از مراکز علمی و پژوهشی برای تدوین برنامه های علمی شده پیشگیرانه استفاده کرد، برای اجرای برنامه های پیشگیرانه نیازمند حرکت به سمتی هستیم که مردم را متقاعد کنیم که برنامه های فراگیر و علمی پیشگیرانه را بپذیرند و اجراکنند.

وی از سازمانها و نهادهای متولی خواست تا به صورت جزیره ای عمل نکنند و برنامه های خود را با هماهنگی و با توجه به اجرایی شدن آن توسط مردم دنبال کنند.

 الفت افزود: ما مکلف هستیم تا کار اجتماعی را به صورت اجتماعی و با هماهنگی انجام دهیم تا نتیجه لازم حاصل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *