تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم به منظور کاهش نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی و پیشبرد برنامه‌های پیشگیرانه

13:19 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۸۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سیستان و بلوچستان صبح امروز و با حضور الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که صبح امروز و با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار گردید مهمترین هدف از تشکیل شورای پیشگیری را کاهش نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها برای پیشبرد برنامه‌های پیشگیرانه در کنار برنامه‌های دیگر سازمان‌ها عنوان کرد.


حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: هدف از تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم هماهنگی بین سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی مرکز و برنامه‌های مصوب در این شورا است تا با هم افزایی و هماهنگی بعمل آمده شاهد کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: پیشگیری در دراز مدت پاسخ خودش را به اجتماع خواهد داد و ما امیدواریم بزودی شاهد کنترل جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: ما در دستگاه قضائی استان شاهد کاهش نرخ رشد ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی بوده ایم که طبق آمار این نرخ رشد در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ هشت درصد کاهش ورودی پرونده‌ها و در شش ماهه سال ۹۷ این میزان به دو درصد کاهش رسیده است که نشان دهنده عملکرد خوب این شورا در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری بوده است.


وی افزود: این آمار‌ها نشان می‌دهد که جهت گیری‌ها و برنامه ریزی‌های شورا در جهت درست گام برمیدارد و عملکرد این شورا قابل قبول است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: ما باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در استان را بکار بگیریم تا هم به وظایف ذاتی خود عمل کنیم و هم با هماهنگی و برنامه ریزی صحیح، اهداف پیشگیرانه را به بهترین شکل اجرایی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *