اصلاح مسیر تردد خودرو‌ها در گردنه حادثه خیز علم آغاجی/ مسئولین در سریعترین زمان نسبت به تخصیص اعتبار و اصلاح مسیر اقدام کنند

12:01 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۸۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قریشی زاده در بازدید از گردنه حادثه خیز علم آغاجی بر اصلاح مسیر تردد خودرو‌ها و انتقال آن به مسیر امن‌تر تاکید کرد و گفت: مسئولین ذی ربط در سریعترین زمان نسبت به تخصیص اعتبار و اصلاح مسیر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای یکی از مشکلات و معضلاتی است که دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی را درگیر خود کرده تا این روند کاهش یابد.

بر اساس آمار‌ها و گزارشات پزشکی قانونی آمار متوفیان و مصدومین حوادث رانندگی روندی کاهشی داشته است و در این میان دستگاه قضایی با تشکیل کارگروه پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده‌ای؛ شناساسایی بیش از ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز تا ارسال پیامک برای رانندگان متخلف، برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان متخلف و .... اقداماتی را در جهت کاهش تصادفات جاده ای به انجام رسانده است.

در همین زمینه میرمهدی قریشی زاده رئیس دادگستری شهرستان کلیبر( از توابع استان آذربایجان شرقی) از گردنه حادثه خیز علم آغاجی بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید تصریح کرد: تصادفات جاده ای در گردنه علم آغاجی به عنوان یک معضل در منطقه در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مطرح و به مسئولین ذی ربط هشدار‌های لازم داده شد که متأسفانه تاکنون اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد: نصب علایم هشدار دهنده و اقداماتی از این قبیل، کاری از پیش نخواهد برد و تنها راهکار حل این مشکل که از نقاط حادثه خیز استان بوده و سالانه منجر به فوت چند تن از هموطنان  می‌شود، اصلاح مسیر تردد خودرو‌ها و انتقال آن به مسیر امن‌تر است که برابر اطلاعات واصله این مسیر وجود دارد و ضرورت دارد مسئولین ذی ربط در سریعترین زمان نسبت به تخصیص اعتبار و اصلاح مسیر اقدام کنند.

قریشی زاده افزود: مکاتباتی با معاونت پیشگیری دادگستری استان در این خصوص صورت گرفته تا موضوع در شورای پیشگیری استان مطرح و تمهیدارت لازم اندیشیده شود.

گفتنی است: صبح روز بیست و پنجم مهر، یک دستگاه تریلی با بار بلوک ساختمانی در مسیر گردنه علم آغاجی محور اهر -کلیبر واژگون شد که در اثر این حادثه متأسفانه دو نفر مرد حدوداً ۳۰ و ۵۰ ساله جان باختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *