خروج ۵۱ هزار نفر از مرز‌های شلمچه و چذابه/ آخرین وضعیت قیمت ارز همراه زائران اربعین/ مشکلی در استقرار موکب‌ها وجود ندارد

11:02 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۷۷۸
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: توافق شده در کشور عراق ۵۰ باجه و شعبه در شهر‌های کربلا، نجف و کاظمین ایجاد شود، ولی اینکه ارز مسافرتی زائران با چه قیمتی به آنها ارائه شود، هنوز در دست بررسی است.

خروج  ۵۱ هزار نفر از مرز‌های شلمچه و چذابه/ آخرین وضعیت قیمت ارز همراه زائران اربعین/ مشکلی در استقرار موکب ها وجود ندارد

شهریار حیدری در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه در توضیح آخرین وضعیت ارز همراه زائران اربعین گفت: تامین ارز به اندازه کافی انجام شده و مذاکرات کنونی با بانک مرکزی درباره میزان، ارزش و نحوه ارائه و توزیع ارز همراه به زائران اربعین است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه افزود: توافق شده است در کشور عراق ۵۰ باجه و شعبه در شهر‌های کربلا، نجف و کاظمین ایجاد شود، ولی اینکه  ارز مسافرتی زائران با چه قیمتی به زائران ارائه شود هنوز در دست بررسی است.

حیدری در ادامه بیان داشت: موکب‌ها برابر آمار زمان‌بندی، شروع به مستقر شدن در مرز‌ها کرده اند.

اجرای طرح جامع در استقرار موکب ها

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در واکنش به شنیده شدن اخباری درباره مشکلات موکب‌ها در مستقر شدن  و اینکه از سال جاری استقرار موکب‌ها از مرز، فاصله ۳ کیلومتری گرفته و این باعث بروز مشکلاتی شده را تکذیب کرد و گفت: در سال جاری طرح جامع برای مراسم اربعین، وارد فاز اجرایی شده است. این طرح در مرز‌های شلمچه و چذابه اجرایی شده و شیوه اجرای آن نیز به این صورت است که مکان استقرار موکب ها، پارکینگ‌ها و دستگاه‌های اداری دقیقا مشخص شده و از سال بعد نیز در همان مکان‌ها مستقر می شوند.  این طرح مشخص می کند که هر موکب در چه مکانی مستقر شود و این مکان در هر سال ثابت می‌مانند و موکب‌ها می‌توانند به جای چادر در زمین موکب خود دیوار بزنند و سال بعد هم از آن استفاده می‌کنند این طرح در سال آینده در مرز مهران هم اجرایی می‌شود و هیچ مشکلی در استقرار موکب ها وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و برای ۸۵۰ هزار نفر روادید صادر شده است. امروز نیز ۱۵۰ هزار روادید تحویل زائران می‌شود و تاکنون ۵۱ هزار نفر از مرز‌های شلمچه و چذابه خارج شده اند. وجه ضمانت ۱۰۰ هزار تومانی دانشجویان پسر مشمول برای شرکت در مراسم اربعین نیز از امروز حذف شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *