رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اولین سامانه هوشمند قطع اضطراری آب مخازن افتتاح شد

16:15 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۷۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سامانه هوشمند قطع اضطراری آب هنگام زلزله برای نخستین بار روی مخزن ۱۰ آبفای استان تهران و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح شد.

به‌گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سامانه هوشمند قطع اضطراری آب هنگام زلزله برای نخستین بار روی مخزن ۱۰ آبفای استان تهران و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح شد.

این سامانه به روش ابداعی انسداد از داخل عمل می‌کند که بخش انسداد و بدنه اصلی درون مخزن قرار دارد و قابلیت دارد که در شرایط مخرب محیطی، مخزن دارای دوام و مقاومت کافی باشد؛ بخش هیدرولیک سامانه درون اتاقکی روی سقف مخزن قرار دارد و بخش هوشمند که شامل شتاب‌سنج زلزله با الگوریتم کاملاً بومی، ابداعی و سامانه اطلاع‌رسانی و فرمان است، امواج اولیه زلزله را رصد می‌کند و پس از تشخیص زلزله با ارسال نشانه هشدار و پیامک، آن را به مراکز مدیریت بحران و تله مترینگ اطلاع می‌دهد و در صورت نیاز خروجی مخزن را به طور خودکار قطع می‌کند.

سامانه هوشمند قطع اضطراری آب دارای قدرت تشخیص، اطلاع‌رسانی و قابلیت دستور و کنترل از راه دور است و در شرایط بدون برق نیز قادر به انجام عملیات قطع اضطراری خودکار است.

این سامانه با برنامه‌ریزی مدیریت بحران آبفای استان تهران و در قالب پروژه تحقیقاتی اجرا شده و هم‌اکنون آماده تولید صنعتی و انبوه بر اساس نیاز کشور است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *