۱۶۰ هزار کودک یمنی زخمی یا آواره شده‌اند/ جان ۱۳ میلیون نفر در خطر است/ قحطی کنونی در یمن در قرن اخیر بی سابقه است/ سکوت مرگبار بین‌المللی در قبال جنایت‌های رژیم سعودی

10:42 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۷۶۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل یمن گفت: طبق آخرین آماری که از سوی سازمان‌های به ظاهر حقوق بشری و بین المللی منتشر شده است، در پی حملات وحشیانه آل سعود به یمن، دست کم ۱۶۰ هزار کودک زخمی و یا آواره شده‌اند.
یمنعماد نجار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به آمار بالای شهادت و سوءتغذیه کودکان یمنی در پی تجاوز رژیم سعودی به این کشور، اظهار داشت: تقریبا بیش از هزار و۳۰۰ روز است که از حمله ائتلاف متجاوز سعودی به کشور یمن می‌گذرد.
 
وی ادامه داد: ائتلاف متجاوز سعودی، طی این روز‌ها صدمات زیادی را به تاسیسات و زیرساخت‌های یمن زده است و تاکنون فقط ۳۰ هزار غیرنظامی در یمن مجروح یا به شهادت رسیده‌اند.

کارشناس مسائل یمن اضافه کرد: طبق آخرین آماری که از سوی سازمان‌های به ظاهر حقوق بشری و بین المللی منتشر شده است، در پی حملات وحشیانه آل سعود به یمن، دست کم ۱۶۰ هزار کودک زخمی و یا آواره شده‌اند.

نجار در ادامه یادآور شد: اما باید مدنظر داشته باشیم اخباری که سازمان‌های بین المللی می‌دهند، هیچ کدام بازدارنده نیست و رژیم آل سعود همچنان به‌ حملات جنایتکارانه و ددمنشانه خود در یمن ادامه می‌دهد.

وی افزود: طی سه سال گذشته، حملات دیوانه‌وار و ناجوانمردانه ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ادامه پیدا کرده است، اما ملت یمن دست از مقاومت برنداشته‌اند. یکی از اهدافی که آل سعود پیگیری می‌کند این است که مردم یمن را تحت فشار بگذارد تا آنها از مقاومت خسته شوند.
 
کارشناس مسائل یمن خاطرنشان کرد: یکی از اولین زیرساخت‌ها و مکان‌هایی که در یمن مورد حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت، کارخانه تولید شیر خشک بود تا مواد غذایی لازم به کودکان یمنی نرسد. این اقدام آنها با برنامه و هدفمند بود. واکنش‌ سازمان ملل پس از حملاتی که به مدارس و اتوبوس‌های حامل آوارگان یمنی، بیمارستان‌ها، پالایشگاه‌ها و مراکز تولید برق می‌شود، فقط در حد ابراز ناراحتی است و بس.

نجار با بیان اینکه سازمان ملل واکنش به وقایع جنگی را تنها به صدور یک قطعنامه یا بیانیه ختم می‌کند، افزود: آنها فقط گاهی ابراز نگرانی می‌کنند که بمباران‌ها شرایط را دریمن وخیم‌تر خواهد کرد. آنها در قطعنامه هایشان، احتمال قحطی بزرگ در یمن را پیش بینی می‌کنند. درحالی که جمعیت ۲۸ میلیونی یمن وارد قحطی شده است اما سازمان‌های بین المللی ادامه این شرایط در یمن را، باعث بروز قحطی می‌دانند.

کارشناس مسائل یمن گفت: طبق آماری که سازمان ملل منتشر کرده، جان ۱۳ میلیون یمنی در خطر است، اما واکنش‌ عملی آنها چه بوده است؟ قحطی کنونی در یمن، در قرن اخیر بی سابقه است. در قرن اخیر چنین جنایت و قحطی را در هیچ جای دنیا شاهد نبودیم اما یک سکوت و خفقان مرگباری کشور‌های به ظاهر اسلامی را نیز در بر گرفته است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های بین المللی در مقابل جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن، سکوت کرده و هیچ واکنش عملی نشان نمی‌دهند. سازمان به‌ظاهر ملل و حقوق بشر هیچ عکس العملی در مواجهه با جنایاتی که رژیم آل سعود در یمن انجام می‌دهند، ندارند زیرا عربستان تحت حمایت آمریکاست.

نجار همچنین تاکید کرد: آنها برای انجام جنایت‌های جنگی خود در یمن، افکار عمومی جهان را با روش‌های مختلف منحرف می‌کنند،چنانچه می‌بینیم زمانی که جام جهانی شروع می‌شود، حملات وجنایت‌هایشان در فلسطین، یمن و سوریه تشدید می‌شود.
 
کارشناس مسائل یمن عنوان کرد: آنها در مرحله اول با سانسور شدید رسانه‌ای در انتشار اخبار یمن، سوریه و فلسطین، مانع مطلع شدن افکار عمومی از جنایت‌هایشان می‌شوند، در مرحله دوم جنایات خود را افزایش می‌دهند و سپس بیانیه‌هایی صادر می‌کنند تا افکار عمومی در جوامع اروپایی و آمریکایی را منحرف کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *